Ett år har gått...

Tiden går fort..det har redan gått ett år sedan jag fick min cancerdiagnos...för ett år sedan gick jag och väntade på min operation , en operation som jag själv valde att skjuta upp några veckor för att jag skulle hinna landa i att jag faktiskt hade cancer. Jag påminns nu om denna tiden ..årstiden påminner mig ...mitt bröst som inte är som förut påminner mig ...min tanke och mitt sinne påminner mig ...jag tänker på cancer mer nu när det är typ årsdagen...ungefär som när man sörjer någon , man påminns vid födelsedagar och dylikt , jag påminns när jag ser att löven gulnat ..
Liver blir aldrig detsamma efter en cancerdiagnos sägs det ju och precis så är det...på gott och ont .. Vill skriva så mycket och oftare men mina ögon och min hjärna samarbetar inte som jag vill så de långa texterna är svåra att åstakomma ...hoppas och tror att det skall bli bättre förstås för jag har såååå mycket att berätta såååå mycket som jag vill dela med mig av !
Just när går den mesta tiden till att försöka få balans med allt i livet , jag har börjat jobba lite grand och det är så roligt men jag måste sansa mig och inte gå fram för fort även om jag brinner för det jag sysslar med ...att hjälpa andra att hitta lugnet och friden inom sig men och till mitt konstnärsskap tar min tid i anspråk och detta är något jag verkligen älskar och detta ger mig lugn i sinnet och jag målar så mycket som mina ögon orkar med ....
Den sista tiden har det varit mest trummor som jag målat men också en del nya tavlor har sett dagens ljus ...Tavlor som skall bli till tryck så småningom .
Nej nu får det räcka för denna gång men det kommer mer ... Delar allafall lite fina naturbilder med er <3 Ta vara på Livet ..det är DITT och Du vet aldrig vad som väntar bakom nästa hörn ! med Kärlek Cecilia

Kommentarer:

1 Freja Lindsjö:

Det är så jobbigt att läsa sånt här, även fast jag inte känner dig :( styrkekramar! <3

Svar: Tack för dina styrkekramar ❤💕Kram tillbaka
Rosenstjerna

2 Maria:

<3 Kram

Svar: Tack <3 Kram <3
Rosenstjerna

Kommentera här: