Jag har bytt efternamn ...

Jag har bytt efternamn .... 
Efter många års funderande så har jag äntligen tagit tag i saken med mitt efternamn ...eller rättare sagt det var cancern som gav mig en "spark" i baken ! 
Cancerbeskedet gav mig många funderingar , både på hur livet är just i nuet men också på att livet är mycket skört och att man faktiskt kan dö precis när som helst och jag kände då att när jag ska dö så vill jag dö som mig själv och med mitt egna efternamn .
 
Länge har jag hetat Almlöf efter giftemålet med mina stora barns pappa som jag varit skild ifrån i ca. 13 år så bara det gör ju att det var hög tid att byta och som sagt jag ville ha ett helt eget efternamn och för att få ett eget efternamn får man söka på PRV ( pant och reg. verket ) och för att namnet skall bli godkänt får ingen annan heta så eller något liknande eller vara ett ortsnamn m.m ....Jag ansökte om nytt efternamn strax efter jag fick mitt cancer besked och den 8 mars fick jag namnet godkänt från PRV och mitt nya efternamn är Rosenmåne ....och varför just Rosenmåne ? 
 
Ja det är min privata sak ...men jag älskar verkligen mitt nya efternamn och känner att det är "Mitt" 
men det tog som sagt några månader för mig att "känna" mig som mitt nya namn och den 20 juni , vid sommarsolståndet hade en god vän en namngivningsceremoni för mig och jag blev liksom Rosenmåne " på riktigt" inte bara på pappret ....
Tack fina vännen och mina andra två vänner som var med mig som "vittnen" 
 
 
 
 
 
Så nu finns inte Cecilia Almlöf längre utan nu finns Cecilia Rosenmåne istället ...fast det är ju samma person för det är ju bara JAG <3 
 
 
All Kärlek till er alla medvandrare <3 
Cecilia Rosenmåne 
 
 

Kommentarer:

1 Hannah Margreta:

Väldigt fint efternamn!
Stay strong!

Svar: Tack <3 Yes.... I will stay strong !
Kram
Rosenstjerna

2 Nina Warglycke:

Tjusigt efternamn!

Bytte också namn... efter att ha haft samma efternamn som mannen som misshandlade mig. Ville inte på något sätt förknippas med honom. Då blev det Warglycke istället. Nöjd med det.

Svar: Tack <3Jag förstår dig precis !
Och vilket vackert efternamn du hittade ..det utstrålar styrka !
Lycka till med ditt LIV <3
Rosenstjerna

3 Maria:

Fint! <3

Svar: Tack <3
Rosenstjerna

4 Karin:

Inte så bra att du visar ditt personnummer på webben med tanke på att det är ganska vanligt med identitets kapningar nu förtiden.

Svar: Tack ! Tänkte inte på det ...har tagit bort bilden nu !
Rosenstjerna

5 Gun:

Hej fina <3 Vilket " mjukt o fint " namn. <3 <3 <3 <3

Svar: Tack vännen ❤Kram ❤❤❤
Rosenstjerna

6 Jag älskar dig! Känner mig tom & ödmjuk på samma gång... Du är verkligen ljuset i röd nyans som du kämpat♡ Nån sa till oss en dag på Billudden att vi) ljusva i ett:

Saknar å tänker på dig ofta , please heal! Vi har inte setts eller hörts på länge men du är är den som förvandla svart till kärlekens röda färg... Ber för dig i violett ljus så som nån annan gjorde på Billudden för en massa år sen !♡ Du finns så stark, ödmjuk & oändligt vacker, ge aldrig upp! Älskar dig till evigheten och tillbaks!!! Krya nu Rosenmåne♡♡♡

Svar: Men åh ..Vet inte vem du är som skriver så otroligt vackert till mig ..dina ord berör mig enormt mycket.... i djupet av mitt hjärta <3 Tack <3 Tack också för dina böner och tankar <3
Kärleken vinner alltid och jag älskar dig med vem du nu är ....Till evigheten och vidare ...med Kärlek Rosenmåne <3
Rosenstjerna

Kommentera här: