Hyperthyreos ...Giftstruma ... "Kärt barn har många namn "

Igår var jag på Akademiska sjukhuset , först på ögonmottagningen då mina ögon är dåliga igen med dubbelseende och dimmighet och sen på den Endokrina mottagningen för att träffa en läkare som skulle kolla min sköldkörtel ! Fick träffa en jättebra läkare på ögon , var första gången där som jag kände mig mycket bra bemött ...så skönt !
 
Hon kollade mina ögon noga och läste i journalen och det hon kom fram till var att mina ögon är i förstadiet för att utveckla något som heter endokrin oftalmopati , som är en följdsjukdom av giftstruma .
 
Plus att jag har dubbelseende men detta är inte nytt , utan det har nog att göra med den svåra ögonsjukdom jag hade för tre år sedan bara det att det förvärras när kroppen är i obalans ... Jag fick ögondroppar för mina torra ögon och även en återbesökstid efter sommaren för att kolla hur det ser ut då ...
 
Tog en sjukhusfika och sedan en promenad till endokrina mottagningen , där träffade jag en läkare som inte var lika sympatisk , hon sa att jag måste börja behandla min giftstruma med läkemedel snarast för att sedan ta ett beslut om jag vill opereras eller få radioaktivt jod för att ta död på min sköldkörtel ....
 
Jag bad om att få ta nya prover för att se om det möjligtvis har vänt tillbaka mot rätt håll , jag vet ju att min kropp är stressad inuti p.g.a allt jag varit med om sista tiden och det är såklart att sköldkörteln reagerar på detta !
 
Hon samtyckte så jag fick ta nya blodprover men dessvärre var dem sämre än tidigare ... Hon gav mig en vecka för att fundera på hur jag vill göra med min behandling ...
 
Jag ber en bön och hoppas att jag ska reda ut även detta på bästa vis för mig ... Kroppen är sliten men själen är hel ...så jag ber mitt inre att vägleda mig i denna fråga ...
 
Kärlek till er alla <3
 
 

Kommentarer:

1 Maria:

Kärlek tillbaka till Dig!
Med hopp om att det ska vända nu, att din kropp kommer i balans och kan läka på bästa sätt.
Många kramar <3

Svar: Tack kära vännen <3 Ja jag hoppas att allt kommer att vända snart ...det är dags för det nu !
Kramar tillbaka <3
Rosenstjerna

2 Laila:

Vad tråkigt Cecilia, men jag är säker på att du kommer fram till rätt beslut. Tids nog kommer även kroppen att läka. Jag förstår precis vad du går igenom även om mina bakslag var av annan sort. Jag hoppas att det vänder snart även för dig.
Massor med ljus och kärlek till dig <3
Kram Laila

Svar: Ja det är tråkigt Laila ...jättetråkigt ..jag tycker verkligen illa om att behöva ta alla dessa beslut , allt är så krångligt ibland ...vill ju att livet ska vara enkelt nu men det kommer väl <3 Massor av kramar och kärlek till dig och jag tror och hoppas att du mår ganska bra <3
Rosenstjerna

Kommentera här: