Alla mina diagnoser ....som jag INTE Är

Man kan tro att jag samlar på diagnoser då jag fått ett antal de sista tre åren !
Tänkte att jag skulle dela med mig av dem och några ord om hur det kan bli på detta viset ....
 
Det började för drygt tre år sedan sen bara fortsatte det...
 
Keratit ( en svårartad ögoninflammation ) 
Hyperthyreos ( giftstruma ) 
Ångestsyndrom 
Utmattningssyndrom
PSTD
Depressiv episod
Myofasciellt smärtsyndrom
Osepecificerat smärtsyndrom 
Borrelia 
Gallsten
Gikt
Hälsporre
Hjärtinfarkt
Pre diabetes 
Bröstcancer
Endokrin oftalmopati 
Hyperthyreos recidiv ( giftstruma för andra gången ) 
 
Jag har också fått uppsöka olika sjukhus och läkare för mina olika åkommer och ingen aboslut ingen ser till att kroppen är en helhet och det en kan leda till det andra och att man bör se och behandla kroppen som en helhet ! 
Och att man faktiskt kan ha fysiska besvär när man mår psykiskt dåligt ...alla besvär beror inte på att man mår psykiskt dåligt eller har ångest ...
 
Och att JAG som är patient känner min kropp bättre än någon läkare men tyvärr lyssnar sällan läkaren på vad jag har att berätta eller dem lyssnar förstås men sen går dem allafall efter vad de själva tycker är rätt ! 
 
Det skulle kunna bli en så stor förändring inom sjukvården och läkaren lyssnade fullt ut på patienten och också såg kroppen som en helhet ...också att läkare från olika avdleningar kunde samarbeta för det bästa reslutatet för patieneten och inte bara se till sin egen stolhet och att inte tänka "Jag kan själv" för jag är den bästa läkaren på just detta område ...
 
Oj vad jag har mycket att berätta om vår så kallade sjukvård ...för den är verkligen sjuk ...längtar till den dagen då det kommer att heta Friskvård istället för sjukvård och då man fokuserar på det friska i mnniskan istället för det sjuka !!! 
 
Jag har just nu giftstruma och ett begynnande fel på mina ögon samt en opererad bröstcancer som egentligen enligt läkarna ska behandlas med strålning eller antihormoner ...samt utmatningssyndrom ...och lite annat ..
men 
JAG ÄR INTE MIN DIAGNOS , JAG ÄR EN MÄNNISKA MED ALLA MINA DELAR OCH JAG ÄR CECILIA OCH JAG KÄNNER MIG SJÄLV BÄST !! 
 
 
 
och Jag lever och jag tänker fortsätta att leva med alla mina diagnoser som en frisk människa ...Jag bejakar det friska i mig istället för att bejaka det sjuka ...punkt slut !! 
 
Tack till alla er som hjälper mig att bejaka det friska ...Människor , djur och många som inte lever fysiskt på vår jord just nu ...<3 <3 <3 
 
En dag ska vi alla dö men alla andra dagar ska vi leva <3 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag håller med dig Cecilia. Du ska vara stolt över dig själv som har kommit så här långt trots dina motgångarna. Jag är stolt över dig att du är den du är och för mig kommer du alltid att vara min fina, underbara, starka Cecilia ♡♡♡ Du har världens finaste, underbaraste familj som alltid har funnits vid din sida ♡♡♡ Jag önskar dig all lycka i framtiden och din framåtanda, kämpartag har hjälpt dig att komma så här långt.
Många kryapådigkramar till dig ♡♡♡
Skyddsänglarna finns alltid vid din sida ♡♡♡
Många varma kärleksfulla kramar till dig ♡♡♡
Maria H

Svar: Men åh va fint du skriver Maria <3 Tack från djupet av mitt hjärta <3 Om du visste hur mycket dessa ord betyder för mig just nu !
Ja jag har en fin familj bredvid mig och också Änglarna som håller min hand <3
och för mig är Du min finaste bästa Maria som du alltid varit !

Många varma kramar tillbaka till dig <3 <3 <3
Rosenstjerna

2 Maria:

Vilken vacker bild på dig! <3

Det är nog väldigt långt kvar tills sjukvården kommer att heta friskvård! Har precis lyssnat på en pod där man bland annat pratar om detta. Att det tex i Indien och Kina finns avdelningar som samarbetar med "traditionell" behandling och alternativ behandling - sida vid sida. Läkare kan även ha båda utbildningarna och man ser verkligen helheten OCH att kropp och själ hör ihop!!

Varför är den svenska sjukvården och läkarna så rädda för att vi själva ska säga hur mår vi mår och vad vi tror vi lider av och vad som är bäst för oss själva?

Du har varit modig många gånger som vågat stå "emot" och ifrågasätta och göra som det känns bäst för dig. Det krävs en oerhörd styrka och mod för det!

Jag hoppas att din blomknopp får slå ut i full blom och njuta av vindens sus och solens värme! Kram <3

Svar: Tack fina vännen <3Ja det känns som det är långt kvar här i Sverige innan vanlig och alternativ vård kan jobba sida vid sida ...en stor önskan finns inom mig att det ska bli så !
När jag arbetar med min alternativa vård så rekommenderar jag alltid människor att gå till till läkare om jag tror att det behövs och jag önskar att det också kunde vara tvärtom , att läkaren kan rekommendera alternativvård som komplement !
Intressant att det finns i Kina och Indien , har hört detta jag också !
Och t.ex i England får man healingutbildning när man utbildar sig till sjuksköterska <3 Intressant...

Och som sagt Vi människor ( patienter ) vet ju bäst hur vi själva mår !
det är inte lätt att stå emot läkarnas råd när kroppen bara säger stop ...du vet bäst själv vad som är bra för dig ....men det är så viktigt att lyssna och inte alltid tro att läkaren vet bäst ...

Jag njuter av sommaren trots att inte min blomknopp är utslagen riktigt <3 :)
Hoppas Du också får njuta av sommarens fröjder <3
Kramar <3
Rosenstjerna

Kommentera här: