Nymålad tavla och budskap för 2016

Under några veckors tid har jag målat på en mycket speciell tavla som nu är färdig ...Jag bad om att få "hjälp" med att måla en tavla inför det nya året...2016 ...
Mitt måleri och konstnärsskap inebär att jag ofta målar uppkopplad mot Andevärlden och Änglarna och det går till så att jag försätter mih i ett meditativt tillstånd sedan Ber jag om hjälp med att måla en tavla och då flyter måleriet bara på liksom ...färg och form formas av mina händer utan att min hjärna är där för att lägga sig i eller ha åsikter om vad jag målar ..
 
...man kan säga att jag fungerar som en Kanal för Änglarna ..för dem är dessa som målar åt mig ...låter lite konstigt nu när jag skriver så men det är faktiskt så det funkar ! 
Enkelt föklarat så jobbar jag precis som ett Medium eller en Healer ..de är också "uppkopplade mot Andra sidan när de jobbar !
Eftersom jag också ä en kanal för healing så kommer också en slags healing energi in i tavlan när jag målar , denna kan man också känna av när man studerar tavlan 😇
 
När det nya året började så bad jag om att få måla en tavla och denna har nu äntligen blivit klar ...det kom ju halsfluss och lite annat i vägen men som sagt nu är den klar och jag är mycket nöjd med resultatet ! 
 

Den representerar förstås mig själv men också "Det stora hela" ...budskapet som kom till tavlan är en liten vink om året 2016 ..vad som kan vara viktigt att tänka på för var och ens utveckling ..både personligt , andligt och globalt ...
Så läs gärna budskapet och titta på tavlan och känn vad som händer inom dig ...kanske du känner att detta känns mycket rätt eller kanske helt galet ...Det som händer är bara DIN egen upplevelse och ingen annans ...Kan hända känner du absolut ingenting och då är detta DIN upplevelse !
Hoppas och tror att du ska tycka om tavlan och budskapet och gör du inte det så gör det ingenting ...:) 
 
 
BUDSKAP TILL TAVLA 2016 
Kära vän ..fina barn av Ljuset vi är galda att få lämna följande budskap till dig ...
Året som skall komma eller som redan är här kommer att bjuda på en hel del överaskningar , både positiva och "negativa" och vet kära vän att det är av de negativa upplevelserna du har den största lärdomen även om det kan vara svårt att känna så när man är mitt upp i allt som för stunden känns jobbigt ...
 
Detta är också året då det samlade negativa upplevelserna går in en slutfas och du kommer att kunna skörda frukterna och ditt arbete ...Se noga på bilden och du skall se att vandringen börjar närma sig målet ..Det sista stegen kan kännas tunga att vandra men innan du vet ordet av så är resan "fullbordad" och målet är nått ...
Bortom horisonten finns mycket som du ännu inte kan skåda men vet att snart mycket snart är du där ..
 
Dock går inte alla samma väg och några snubblar fortfarande på sina fötter i jakten på fullbordan men vet kära barn att fullbordan aldrig innfinner sig då du aldrig blir fullärd det är endast olika "resor" som du vandrar på ..resor för lärande ..resor för respekt för dig själv och dina medvandrare ! 

Du närmar dig nu målet på just denna resa ..denna lärdom och du är en förebild för så många människor som kommer efter dig och du skall vara mycket stolt för de arbete som du utfört ..allt har sin mening även om även du i vissa stunder har misströstat så vet du att du alltid vandrar vägen fram som är DIN även om vägen ibland kan kännas onödigt kurvig med alltför många uppförsbackar så skall du snart få se att det också finns långa raka nedförsbackar ..du är ett föredöme och en "visdom keeper "glöm aldrig detta ! 
 
Gudinnan i bilden representerar också den kollektiva feminina energin som nu är här för att stanna ..det är tid för systra och brödra skap ty detta gäller inte enbart människor av det kvinnliga könet ty alla levande varelser består av både feminin och maskulin energi och det är nu dags för den feminina energin att "leda" världen i gemenskap för allt levande ..i gemenskap och ej i utanförskap och fientlighet gentemot varandra ...
 
Tiden är nu här för att vörda om allt levande och se att vi har ett ansvar för allt som sker vi kan ej längre blunda det är dags att agera som den kloka själ ni alla är i ert innersta ni har bara glömt bort hur man gör och detta är året då ni skall ta reda på detta och väcka upp det som slumrat alltför länge ...
Den " Nya tiden " är här sedan länge och nu är året då "Det gamla" skall fram...den gamla kunskapen ska inte längre gömmas undan ..
Så ta varandras händer och se "resan" mot enhet är inom räckhåll...
Våga se din medmänniska i ögonen och du skall se dig själv <3 
Med Kärlek Cecilia 
 
 Detta var budskapet som kom när tavlan var målad ...hoppas och tror att Du kan ha glädje av både tavla och budskap ! Så småningom kommer även denna tavla att bli till konsttryck så du kan köpa din egen och ha på väggen hemma .
 
Skulle vara glad om du kan ge mig några ord som kommentar om du har någonting du vill dela med mig och tavlan eller budskap ... både positiva och negativa förstås ..Jag är mycket intresserad av vad just Du tycker :) 
 
Konsten och måleriet ger mig så mycket framförallt när sinnet är speedat och jag har svårt att få tyst i huvudet så hjälper måleriet mig att få tyst i huvudet för en stund ! 
I denna resa som jag nu går igenom med cancern så har det dock varit svårt för mig att måla då orken inte alls har funnits där därför är jag extra glad att denna tavla kunnit bli till och jag hoppas nu att orken skall komma ännu mer så fler tavlor kan växa fram på duken ! 
 
 
Önskar dig ett fantastiskt 2016 och en helt underbar dag idag Du fina medmänniska 
Namaste 
 

Kommentarer:

1 Emma -Merakibeauty.se:

så fin :)

Svar: Tack <3 :)
Rosenstjerna

2 mammatillmirakel.blogg.se:

Vilken vacker tavla! Så vackra färger. Ha en trevlig helg!

Svar: Tack Emelie <3 Ha en fin helg du med :) <3
Rosenstjerna

3 Birgitta:

En sån underbar tavla! Ja man ser verkligen det andliga feminina som växer fram och förankras på Jorden (träden). Och vi sitter mitt i det hela och får ta del av detta märkvärdiga och stora ögonblick. För vi är alla bärare av denna energi i den nya gyllene tiden som faktiskt redan är här. Det är bara vi som måste öppna ögonen och se och förstå det. Då kommer energin att sprida sig som en löpeld.
Tack Cecilia för den här fina målningen!

Svar: Tack vännen <3 för dina ord och bekräftelsen på vad jag också känner ! Vi har bara inte förstått det fullt ut ännu ...vi landa i oss själva och förstå vilka fantastiska varelser vi är och att vi har alla svaren inombords ..vi är vår egen guru <3 :) Kram till dig
Rosenstjerna

4 Maria:

Vilken underbart vacker tavla!
Önskar jag kunde se den i verkligheten!
För mig väcker den känslor, både glädje och tårar.
Budskapet talar till mitt hjärta; för jag hoppas på att nedförsbackarna snart ska komma, även om jag vet att uppförsbackarna lär mig mycket. Men jag är rätt så trött på dem! :)
Jag hoppas också verkligen att den kvinnliga energin ska sprida sig. Tänker då på mötet som var i Skärplinge i veckan där man kunde känna en fientlig stämning och rädsla.
Tavlan förmedlar hopp och glädje! Tack!

Svar: Tack fina vännen <3 Det är klart du kommer att få se den i verkligheten så småningom :) den är ännu vackrare live förstås ! Är glad att du blir berörd av tavlan ...med både tårar och glädje . Och vet du ..jag är också så trött på dessa ständiga uppförsbackar men jag brukar trösta mig med att när det väl börjar gå utför så finns det inget eller ingen som kan stoppa mig då är det bara att hålla i hatten och åka med ! Vi kan ju göra sällskap i vinden som för oss nedför backen :)
Är glad också att du känner hopp inför framtiden ..har hört om detta möte och den fientlighet som finns i samhället skrämmer mig också ..Vi är ALLA människor !! Varm kram till dig <3
Rosenstjerna

5 Sibylla Helsdotter Gagner:

<3 Ljuset kommer uppifrån och läkningen sker i det inre i varje själ vars livet är slutstationen.... Frihet skapas ur ett högre syfte när vi är redo att möta vår inre skapare som är vår vägledare och lyssna till dess röst. Förändringen kommer när vi är redo att släppa greppet om gamla mönster som ligger likt slöjor över våra ögon.... Nytt skapas i Andens kärleksfullhet... Allt vaknar till liv när livet uttrycks i kärlek och glädjens fullkomlighet... När den feminina kärleken genomsyrar världen finns ingenting som kan stoppa hennes framfart ..... För hon är den växande kraften i varje själ som längtar att få komma fram och leva i frid och fred tillsammans med helheten.. Balansen mellan de Feminina och det maskulina bär helhetens magiska värld i sin famn... Hon strålar ... Hon är vacker.... Hon är hel... Varje själ behöver förankring i Moder Jords väsen och i hennes famn för att kunna vandra tryggt i ljusets dal... Blunda aldrig för det som komma skall möt det i kärlek...... Fladdermusen vill berätta detta - Dina drömmar är dina verktyg, så låt drömmarna visa dig vem du är och den väg du önskar vandra. Min gåva till dig är att hämta visdom ur drömmarnas värld - När din kropp sover är din ande fri att hämta den visdom du behöver - ur solögas bok - djurens språk ... TAck för en så vacker tavla å så magisk .... Kramar <3

Svar: Oh Tack för dessa fina ord Du vackra själ <3 blir så glad när jag läser din tolkning av tavlan ! Känner dina ord inombords och de klingar mycket sant i mitt hjärta <3 Blir också glad att du skriver om fladdermusen och dess budskap ...Jag har otroligt starka drömmar sedan en tid tillbaka ..drömmar där jag inte är här utan har "rest" någon annanstans ..Jag är väl och hämtar visdom någonstans :)
Varmt tack och en stor kram till dig <3
Rosenstjerna

6 Sibylla Helsdotter Gagner:

<3 Tack för din respons å dina kärleksfulla ord .... Kramar å ta väl hand om dig min vän <3

Svar: <3 <3 <3 Tack <3 <3 <3
Rosenstjerna

7 Helena:

De är de stora i det lilla som gäller nu. De enkla, avskalade. Silvret i frosten, guldet i stenen i skogen...
En mening som kom till mig för ett tag sedan är denna:
Lyssna till Moder Jords hjärtslag, hon ger dig allt du behöver.
Tavlan är fantastiskt fin, underbara färger, jag vill äta upp den känns det som....jag skulle verkligen vilja ha den hemma på väggen. Fantastiskt vackert hantverk!

Svar: Tack fina vännen <3 ja i micro och macro allt är samma ...så det som händer i det stora ..i världen händer också i det lilla inom oss ! Och för att kunna höra Moder jords hjärtslag så bör vi stanna upp och lyssna ...stilla oss och få lugn i våra kroppar ! Ja tavlan är som en liten pralins som man vill äta upp...ha..ha.. Kramar <3
Rosenstjerna

8 Maria:

Din vackra tavla och Budskapet inspirerade mig till en dikt;

Slingrande stig
Tunga andetag
Långsamma steg

Når krönet
Faller
Kinden mot kalla stenar

Vänder långsamt blicken
Ser backe efter backe
Luften tar slut

Solstrålen silas genom molnen
I daggen syns regnbågen
Kinden väts av tåren
Örnen seglar stilla
Träden tystnar

Änglasångens sprödhet
Värmer själen
Långt därborta
Bräddas vägen

Svar: Men åh så fint ..blir alldeles tårögd <3 så verkligt ...jag ser stigen framför mig och jag känner smärtan för att sedan känna det mjuka ljuva som omsluter mig när vägen bräddas ! Blir varm inombords och smärtan försvinner !
Gillar det sista stycken speciellt mycket ...Änglasångens sprödhet värmer själen och Vet du jag har känt detta flera gånger även under "smärtan" så allt går hand i hand så även för dig tror jag ....Vägen kommer att bräddas för oss båda <3
Tack och Varm kram till dig min fina vän <3
Rosenstjerna

9 Louise Sandström:

Cecilia!
Osäker på om jag skriver på rätt del av Din blogg!
I vilket fall -
TACK FÖR DEN MEST UNDERBARA TRUMMA jag fick i min ägo denna eftermiddag! Kunde i min vildaste fantasi ej föreställa mig att slutresultatet skulle bli så VACKERT!
Motiv och färger som samstämmigt smälter samman och går direkt till mitt hjärta!
En liten hälsning från Min Fina Lilla Mor dessutom!
Slutresultatet är obeskrivligt!
Jag kunde ej föreställa mig storleken på trumman - hälften så stor trodde jag! Svårt finna ord för det jag känner just nu - säker på att trumman kommer att lugna mitt sinne flertalet gånger!
TACK CECILIA! Mitt band till norra Uppland är nu knutet! Rekommenderar alla att försöka få en trumma av Cecilia! KRAM, TACK!
Louise

Svar: Åh Tack fina Louise för dina vackra ord <3Det var en fröjd att få måla din trumma ...sådan fin energi som jag kände när jag målade ! Och så vackra färger som fastnade på trumman , dina färger ....
Och den vackra ängeln som också är DU <3
Är glad att just JAG får vara din länk till Norduppland !
Tack för förtroendet du gav mig när trumman målades och jag är så glad att du tyckte om den <3 <3 <3
Varm KRAM tillbaka till dig Louise <3
Rosenstjerna

Kommentera här: