Halsfluss i huset ...

Nu har jag inte bara cancer utan halsfluss också !
Hualigen vilken sjuka ...är helt slut i kroppen med feber , ont i halsen och hela kroppen Om jag tidigare har haft svårt att vila för alla tankar som snurrar så har jag nu inget val, jag orkar ingenting annat än att sitta i soffan och kolla på film ...sova ...och bara vara i allt som är ...
 
Katten Findus gör oss sällskap i soffan !
 
Det började med att Lova vart dålig i söndags och i måndags var vi till sjukhuset för att kolla en annan sak och då kollade dem även halsen och då visade det sig att hon hade streptokocker A och det innebär halsfluss . - Se nu till att inte ha så mycket kroppskontakt och tvätta händerna noga och drick absolut inte ur samma glas eller så för detta är otroligt smittsamt säger läkaren ...oops ..innan vi gick till sjukhuset så delade vi på smothie och vi drack ur samma sugrör såklart ...
 
Vi åker tåget hem och Lova är riktigt sjuk , stackarn orkar knappt kliva ur tåget när vi är hemma nu blir det vila , mycket dryck och omhändertagande som gäller ! jag känner ingenting , lite trött bara ...
Dagen efter är också bra , Lasse är hemma och jag är åter i stan för att hälsa på min vuxna dotter som bor där, vi har en jättemysig dag men fika på stan och kinamat hemma hos henne på kvällen .
Åker hem och är lite trött men helt okej ..somnar som vanligt men vaknar vid två på natten och är så dålig , jätteont i halsen och kroppen ..släpar mig upp till soffan och där är jag fortfarande kvar kan man säga ..förutom några toalettbesök och en del svängar in i köket så är soffan platsen för mig just nu ...
 
En nalle kan vara bra att ha beredvid sig när man är sjuk ! Observera att den inte är fastlåst med kedjor utan denna bilden är från min senaste utställning :) 
 
Tur att det finns film och candy crasch som jag spelar när jag behöver koppla bort det onda för en stund ! Lova ligger bredvid och kollar på sina filmer och ibland kikar vi på någon gemensam barnfilm så egentligen har vi det ganska mysigt om det inte vore för smärtan ..Lova är dessutom riktigt dålig i magen , hon brukar bli det när hon har ont i halsen och är förkyld ..hon har ont och kräks också ibland ..detta har jag allafall sluppit tack och lov !
Nu hoppas vi bara att inte pappa Lasse också blir sjuk för nu är han den barmhärtiga samariten för mig ...han servar både med mat och dryck....lite kramar men inga pussar ..dom får vi spara tills jag är frisk ...
 
Ha de gott alla fina <3 
Cecilia 
 
Änglarna är alltid med oss ..extra mycket när vi behöver dem som mest ..Tavlan är gjord av mig för ett tag sedan .

Kommentera här: