Dåliga och Bra dagar ....och gipsad dotter ...

Har haft några riktigt dåliga dagar sedan ett tag tillbaka ! 
all denna oro och alla tankar och funderingar om livet och meningen med livet ...om hur jag ska göra med min fortsatta behandling av cancern ...
Tankar som snurrar och en riktig sjujäkla ångets som har haft greppet om mig sista tiden , den har omfamnat hela mig och haft mig i sitt grepp i flera långa dagar ....och nätter men någonstans i djupet av mitt hjärta vet jag att allt är som det ska ...
Till råga på allt har dottern Lova brutit handleden och är gipsad ...
Vinterns första skridskotur och hon ramlade så illa så ett ben i handleden gick av..det vart akuten och gips ...sådan smärta... mamma hjärtat gråter och Lova är så ledsen för nu blir det ingen ridning eller pulkaåkning på fyra veckor !
Lova blir gipsad på akuten !
 
Just nu behöver Kroppen och själen så mycket vila ...sinnet behöver vara stilla för att jag skall kunna börja fungera som människa igen ...Äntligen börjar jag förstå att jag har levt mitt liv lite för mycket på högvarv att det nu är dags att varva ned ordentligt men det är svårt ...jag är en människa som vill mycket , som gör mycket och jag har så mycket att dela med mig av ..
Jag har så mycket att berätta och detta kan göra mig frustrerad stundtals då jag vill så mycket men kroppen orkar inte men som sagt jag skulle ju se på livet genom Utterns ögon som jag skrev i tidigare inlägg ...
" Det finns alltid vägar att följa så varför skulle inte jag våga följa den väg som är min " 
 
Jag känner i djupet av mitt inre att jag är på väg mot en ny väg ..en spännande väg som väntar på mig ...en väg med kropp och själ i balans där sjukdomar ej är ett hinder för vad jag vill göra ..och när den dagen kommer är jag redo så redo som man någonsin kan bli och jag längtar verkligen till den dagen ...
 
Jag vilar med hunden Cita och katten Findus ..får också healing av dem båda ! 
 
Men ännu är min väg i vila och stillhet ..promenader ..vila ..rätt mat och faktiskt också en del kreativt arbete som också gör mig gott 
Den inre resan fortsätter och jag ser med Utterns ögon på världen ! 
Snart mycket snart kommer det att vända ...
Jag vandrar på Min väg i sanning ! 
Namaste <3
 

Kommentarer:

1 Maria:

Vilken fin bild på Cita och Findus! Där kan man verkligen se stillheten och lugnet!
Åh, stackars Lova! Just nu när man kan göra så mycket kul i snön!
Många kramar till Dig och din familj! <3

Svar: Tack vännen <3 Ja med mina fina djur är det lätt att komma till ro för en stund :) ...Ja Lova saknar både pulka och ridning just nu ! Många kramar tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

Kommentera här: