Cancerdagbok 29 okt. Höstlov och " Hattprovning"

Dagarna går och livet är ungefär som vanligt , det är höstlov så Lova är ledig från skolan , känns skönt att alla är hemma , Lasse jobbar ju bara var tredje dygn och ledig däremellan så vi får mycket tid tillsammans ! Som jag skrev i tidigare inlägg så pratar vi öppet om cancern hemma och det är så bra tycker jag ...även om det också är tufft ibland ...jag har så mycket sorg i detta som vill komma ut och visst är jag rädd också , det är så mycket som pågår inombords , så många frågor och funderingar !
 
Det känns stundtals mycket ensamt ..som om jag befinner mig i något som ingen förstår som om allt är annorlunda ( och det är det ju för mig ) men utanför mig så fortsätter världen som vanligt och jag tänker ...hur kan det vara så ..hur kan världen bara fortsätta vara som vanligt , jag har ju fått cancer ...fattar ni inte jag har ju fått cancer ... Men för det mesta så är det ganska okej ..jag fortsätter att ta hand om kroppen och själen på det vis som känns bäst för mig ...jag vill ge min kropp en chans att återhämta sig och hämta kraft och förhoppningsvis kanske börja "läka sig själv " ....
 
Som sagt nu är det höstlov och vi åker en sväng till Ikea ..vi har roligt , Lova och jag kan liksom få tokspel ibland och då känner jag mig också som nio år och detta känns så härligt ..att bara få vara barn en stund och vara lite tokig ! Humor behöver man ha speciellt när livet känns svårt så jag tar tacksamt emot såna stunder och detta är en sån stund ... Vi provar huvudbonader på barnavdelningen och vi skrattar och har så kul men inom mig finns också en gnutta allvar då det plötsligt slår mig att jag kan tappa håret , det är klart jag har tänkt så många gånger men nu liksom kommer det med kraft som en smäll rakt in i hjärtat ..Jag kan tappa håret !! ....men jag spar den känslan inombords och låter humorn och skrattet ta över ..skönt ..
 
                                      
 
Lasse kan ibland tycka att vi är lite "för mycket" när vi håller på så här och "fjantar" oss men just denna gång tyckte även han att det var roligt men jag tror att också han kände allvaret bakom ... Efter Ikea besöket åker vi till Burger King och äter , även om det inte finns mycket för mig att välja på där men det är så skönt att vara precis som alla andra familjer för en stund ! Kan förstås inte låta bli att prova en huvudbonad där också...
 
                                                              
                                                                
 
 
                                                      I am the Queen this day !
 
Imorgon är det allvar igen för då ska jag till Bröstmottagningen och få en spruta med färg i bröstet så de ska se vilken lymfkörtel som de ska ta bort vid operation , detta för att dem ska kunna se om cancern har spridit sig i övriga kroppen som s.k metastaser .
 
                                                    Kram och Humor till er alla :)
                                       
 

Kommentera här: