Cancerdagbok 25 okt. sista jobbdan "Öppna ditt hjärta workshop"

Dagarna har gått fort sedan jag fick min diagnos ...Jag fortsätter att ta hand om kropp och själ på bästa vis , jag känner mig inte sjuk och vill inte kalla mig sjuk , allt känns så overkligt liksom ...De hittade en liten knöl i mitt bröst och det står på ett papper att jag har bröstcancer men jag känner mig just nu fysiskt starkare än på mycket länge ! 
Flera som jag har berättat för att jag har cancer säger ...Men du ser ju inte sjuk ut ..Nej så är det ..Jag ser mig själv som frisk och ska också bli frisk även på "pappret "

Kroppen har börjat göra sig av med massa "skit" känns det som ..min strika kosthållning och dagliga promenader har också gjort sitt för kroppen ..jag har gått ner en del kilo i vikt vilket jag är glad över förstås inte för utseendet utan för att kroppen mår bättre av att få släppa iväg några kilon ...Jag började helt omotiverat gå upp i vikt när jag blev sjuk i giftstruma för tre år sedan ..helt tvärtemot vad man ska för när man har giftstruma "ska" man gå ner i vikt då kroppen är på högvarv men inte jag ..det enda symptom som jag verkligen ville ha den fick jag inte ....bara alla andra ...men det är en annan historia ! 
 
Nu till rubriken på inägget ...Sista jobbardagen på firman består av en dags kurs/workshop som heter "Öppna ditt hjärta och bli din egen mästare" .
Denna kursdag var redan bestämd innan jag fick min diagnos och jag känner att det är viktigt för mig att ha denna dag så nu har jag haft den och det vart en helt underbar dag ...så många fina kvinnor som kom på denna dag ! 
Vi mediterade , samtalade och lite annat skojsigt ..energin var hög under dagen och healingen var stark ! 
Det sista som gjordes på dagen var att vi gick en "runda" med "talpinnen" och alla deltagare fick säga vad dem ville om dagen och jag bad faktiskt också om några ord till mig som jag kunde ta med mig på "resan" som jag nu gör ..och jag kan säga att tårarna rann utmed mina kinder , tårar av glädje , tacksamhet och ödmjukhet ..så många fina ord som sas till mig ...så mycket kärlek som omslöt hela mig , denna stund kommer jag för alltid att bära med mig i minnet ! 
 
Så här glad var jag efter Öppna ditt hjärta dagen <3 
 
Det var också fler deltagare som köpte min Hope tavla och det kändes mycket bra att den blev så omtyckt då dem var de första som såg den tavlan .
 
Orginal tavlan HOPE .
 
Om du som läser detta inlägg var med på denna dag så vill jag åter säga ett stort TACK <3 
den dagen och alla fina ord och all kärlek har jag tänkt på många gånger sedan dess och det har verkligen hjälpt mig när det varit tufft ! 
 
Mitt fina kurs och meditatiosnrum !
 
Jag älskar mitt arbete och vet att jag kommer att sakna det mycket men just nu har jag bestämt mig för att lägga all energi på mig själv ..vi får väl se hur lång tid det tar innan jag kan börja arbeta igen men som sagt nu är det JAG och mitt mående som gäller !
 
Jag lever idag ....vad som än händer så lever Jag just idag !

Kommentarer:

1 Maria:

Tack själv för den fina härliga känslofyllda dagen! Kram <3

Svar: Är glad att du var med <3 <3 <3 Kram
Rosenstjerna

Kommentera här: