Cancerdagbok 12 okt. Resan mot Frisk börjar ...

Nu har resan mot friskhet börjat ...min egen resa där jag ska ta hand om kroppen på allra bästa vis ..varje dag ..varje minut till operationen skall göras och jag har just nu ca. fyra veckor på mig ! 
Jag har redan börjat med min kost , gluten och laktosfri har jag varit i över ett år och nu går jag ett steg längre och utesluter också allt mjölkprotein , socker , ägg och rött kött så min kost blir en glutenfri sockerfri mjölk och äggfri vegetarisk kost men med lite inslag av fisk och kyckling !
 
Tar också en del naturläkemedel samt en grön smotie varje dag och citronvatten...ingefära...mungbönor och massa annat grönt , en stor del av dagen går åt till att handla och laga rätt mat för att inte tala om alla tankar på mat , vad jag får äta , vad jag inte får äta , vad som innehållar vad ..ett stort jobb som sagt men så viktigt detta känns för mig just nu ! 
 
 
Grön smothie bestående av grönkål , spenat , broccoli , selleri , avocado , gurkmeja , ingefära och citron .
 
Jag tar också hand om min kropp och själ på andra vis ....
Dagliga promenader 
Meditationer 
Healing 
Bön
Vila 
Skrubba kroppen med epsomsalt 
Smörja kroppen med cocosolja och andra naturmedel
Sedan jag fick diagnosen har jag också gjort iordning en "bädd" framför mitt bönealtare där jag kan vila och där jag också sover på nätterna ...då kommer mina Änglar och ger mig healing och kraft ! 
 
Mitt fina altare .

Någon annan som ger mig kraft är min naturläkare som jag har kontakt med sedan i maj detta år ..hon har hjälpt mig med bland annat min kroniska borrelia och annat som drabbat mig och nu finns här för mig även på denna resa ..hon stärker mig i mina beslut att lyssna på min egen kropp !
Hon hjälper mig också med de rätta "medlen" som är bra att tillföra min kropp just i stunden ..jag får också en fantastisk kroppsbehandling ( och själslig ) 
Är så Tacksam för att ha fått möta denna fantastiska kvinna ! 
 
Jag läser också allt jag kan komma över som handlar om att bota cancer den alternativa vägen , har tidigare läst resan av Brandon Bays , hon fick en cancerknöl stor som en fotboll att försvinna genom alternativa behandlingar ! Känner att detta är så intressant och verkligen värt att ta del av samtidigt som jag också är rädd förstås ! Cancer är ett mycket skrämmande ord ..man kan ju dö av Cancer ...
 
Det är så mycket känslor som cirkulerar inuti mig just nu ..sorg , ilska , rädsla och så många funderingar om varför ...just nu ...varför just jag ? ? ? Jag har ju redan haft såm mycket jobbigheter i mitt liv ! 
och med dessa funderingar som finns hela tiden ska jag också försöka leva i vardagen ..jag har ju en dotter som är nio år som ska till skolan , till sin ridning , göra läxor och annar som nioåringar gör samtidigt som jag vet att hon också är rädd fast kanske inte på samma vis som mig ! 
 
Har ju också två vuxna barn som också är rädda ...Vi har fin kontakt och jag är som sagt öppen med vad jag går igenom men ändå ..såklart att min cancerdiagnos påverkar så många människor ..som det sägs ..En får cancer men alla drabbas och så är det verkligen !
 
 
Jag ska klara detta och jag ska göra det på Mitt vis !! 
med Kärlek till mig själv och allt annat som jag just nu behöver....

Kommentarer:

1 Anonym:

💚💚💚

Svar: <3 <3 <3
Rosenstjerna

Kommentera här: