Cancerdagbok 6 nov. Det närmar sig operation

Dagarna har gått mycket fort den senaste tiden ...jag är orolig och nervös inför operationen men inte för själva operationen utan för att bli sövd !
Har tidigare opererats och blivit sövd och precis innan jag somnar så kommer en ångest som inte är av denna världen ...en dödsångest och att då ligga "fastspänd" med dropp och sånt på ett operationsbord är inte det ultimata ...så det är detta som oroar mig !
 
Det finns också tvivel fortfarande på om jag gör rätt som väljer operation ...Jag arbetar ju själv inom den alternativa vården och har tron på att kroppen har en otrolig självläkande förmåga ! Men nu finns det ingen återvändå liksom , i fredags var jag in till bröstmottagningen och fick en spruta med "färg" i bröstet och denna färg skall söka sig till den lymfkörtel i armhålan som är närmast bröstet och den kommer att opereras bort för att dem skall se om cancern har spridit sig !
 
Operationen som skall göras är en s.k tårtbitsoperation där dem tar bort en del av bröstet och detta görs på En dag , jag ska vara där tidigt på morgonen för att sätta i en "silvertråd " i bröstet denna tråd går igenom tumören så dem ska veta vad dom ska ta bort eftersom tumören är ganska liten , detta kommer att göras på mammografin med ultraljud ...min önskan och dröm är förstås att de ska säga ...- Vi kan inte hitta någon tumör så det blir ingen operation så du är frisk nu och får åka hem ...man kan ju alltid hoppas :)
 
Imorgon kommer min son Emil hem och vi skall festa på lite skaldjur som han ska ha med sig ...jag vill försöka leva så vanligt som möjligt även om jag har tusen fjärilar i magen ...
 

Kommentera här: