Cancerdagbok 10 nov. inställd operation blir istället en skrivarkurs...

Idag är dagen då jag skulle opererats men så vart det ju inte p.g.a min allergichock så nu är denna dagen bara en dag för vila efter allt som varit med tankar , funderingar och allergi ! En tanke kommer smygande ...något inom mig säger att denna inställda operation betyder att jag ännu inte var redo men den betyder också något annat ...det liksom pockar på att jag ska kolla på Bergets hemsida , en kursgård i Rättvik där jag varit tidigare på retreat .
 
Jag öppnar deras hemsida och mina ögon fastnar direkt på en skrivarkurs med en författare där det både är skrivande och tyst vila med sig själv ....och denna kurs är från torsdag till söndag denna vecka den börjar alltså i övermorgon ! Utan att tänka så mycket så kontaktar jag dem och de har EN PLATS kvar !! Jag tackar JA utan att tänka mig för ...kollar sedan tåg och hittar en billig sista minuten från Uppsala ...bokar den ..jaha då ska jag alltså åka till Rättvik i övermorgon och det känns så rätt men också lite pirrigt förstås men jag vet i mitt inre att det är så rätt så jag packar min väska och ser fram emot torsdagen ! Sån tur är så har ju Lasse tagit ledigt denna vecka för att ta hand om mig efter operationen så nu får han ta hand om barn och hund istället .:) Torsdagen kommer och jag åker tåget upp till äventyret och det
 
 
blir en helt fantastisk vistelse på många vis och jag får också chansen att vila från cancern och alla tankar några dagar och som bonus får jag lära mig lite skrivtips och annat kul och får bara vara i vila med eget rum och maten serverad ...man kunde också beställa både vegetarisk och glutenfri kost ..toppen ..
 
 
 
 
Och som sagt jag har varit där tidigare och jag älskar miljön på själva stället och även omgivningarna runt omkring ! Vila ...Skriva och bara vara är precis vad jag behöver just nu !!
 
Namaste !

Kommentera här: