Sjukt barn

En delvis vaken natt med ett febrigt barn som även kräkts en del , min yngsta dotter Lova som är hängig ! Mina andra stora barn bor ju inte hemma längre ...
Ett febrigt barn och en hund som vill vara nära i sängen är varmt och oroligt så sömnen har varit minimal tills pappa Lasse min älskade man kom hem från sitt jobb i morse , då vart det min tur att sova lite . 
Och nu är det soffläge som gäller för oss alla ,Lova har ridning idag på e.m och är jätteledsen för det verkar nu som hon kommer att missa detta , så tråkigt för henne , sjuk och dessutom missar hon det bästa på hela veckan ! 
 
Men vi får hoppas att hon blir frisk till veckan då Lucia nalkas , både på skolan och på ridskolan .
Vädret är grått och tråkigt och själv mår jag sådär , det är nu snart två veckor sedan jag gjorde min bröstcancer operation , det spänner i bröstet som också har svullnat upp en del men det jobbigaste är vänta ...den långa väntan på beskedet om vilken slags tumör det är jag har i börstet eller har haft får jag väl säga eftersom "knölen" nu är bortopererad , det känns dock fortfarande mycket overkligt ..känns som jag pratar om någon annan när jag säger bröstcancer men jag förstår ju att det är jag med alla de känslor som pulserar runt i min kropp ...sorg , ilska , frustration och för första gången i mitt liv kan jag också tycka att livet är orättvist och jag tillåter mig också att känna det ! 

Jag har haft många konflikter med mig själv om vad man ska och inte ska känna , jag är ju en positiv människa och det är ovant för mig att känna att livet är orättvist men viktigt är nu att tillåta mig att känna de känslor som faktiskt finns inuti mig annars går jag sönder ....

Jag kan inte jämföra mig med andra människor och sjukdomar utan jag behöver vara i mitt nu och i mina känslor och tillåta dem att finnas fullt ut ..när jag lyssnar på kroppen till 100 % känner jag att min oro lugnar sig och jag liksom landar i mig själv , en process pågår inuti mig en process som jag inte har önskas men som finns där nu och det gäller att gilla läget hur ont det än gör inuti och utanpå ! 
 
En viktig tanke till er därute i etern ..nu i juletider ..stanna upp och känn vad Du vill göra med din jul ? är det dina eller andras önskan Du vill uppfylla ? Ta vara på den tid som är Din du vet aldrig vad morgondagen har att ge dig så lev idag ! 
med Kärlek Cecilia 
 
 

Kommentarer:

1 Gunilla Thomsson:

Så bra att tillåter dina känslor att komma fram. Det är inte negativt, det är positivt. Kramar till Dig <3

Svar: Ja så är det nog ..såklart att det är så <3 Tack och Kram tillbaka
Rosenstjerna

Kommentera här: