Jag bestämmer mig för att "vara" Frisk trots att dem säger att jag är sjuk

Som jag skrev i tidigare inlägg så har krigaren vaknat och jag bestämmer mig nu för att se mig själv som frisk trots att läkarna säger att jag är sjuk ! Jag har varit mycket sjuk de sista två åren men giftstruma , lindrig hjärtinfarkt , borrelia ,allvarlig ögoninfektion som nästan gjorde mig blind på ett öga ...och detta utmynnade i utmattningssyndrom och återkommande ångest , som jag också tidigare levt med ...men sommaren som gått har jag mått riktigt bra och gör så fortfarande och därför tänker jag fortsätta att vara frisk !!
 
Att se mig själv som frisk ...att tala om för min kropp att jag är frisk , jag tror stenhårt på att kroppen tar emot vad vi "säger" till den och sedan agerar därefter ! Jag bestämmer mig också för att ge min kropp vad den behöver i form av nyttig mat , motion , kärlek , vila ...jag allt som kan tänkas vara bra för mig ! Vad beträffar kosten så har jag sedan en lång tid uteslutit gluten , mjölk och rött kött i min kost nu går jag ett steg längre och utesluter allt socker , mjölkprotein och i stort sett allt kött äter enbart lite fisk och kyckling ibland . Äter mycket gröna bladgrönsaker och kål , vitlök och andra kryddor samt en del naturliga droppar och hälsopreparat men bara lite då det kan bli för mycket av det goda ..
 
Har otrolig hjälp en en fantastik naturläkare som hjälper mig med min borrelia m.m sedan en tid tillbaka , jag kontaktar henne och hon lovar att hjälpa mig även med denna diagnos , är så Tacksam att hon finns för mig ..hon hjälper så mycket och hon ser människan som en helhet och har samma syn livet som jag .
 
Min tro är också stark ..jag tror på "Gud " fast jag tror på mitt vis , jag tror att Gud finns inom oss alla att vi alla är en del av Gud och att Änglarna är våra medhjälpare ! Jag tror också på Gudinnan och naturens krafter och magi och jag tror stort på att Kärlekens kraft kan utföra mirakel och jag kommer även denna gång att få stor hjälp av min tro genom healing , böner och meditation m.m..
 
 
Jag bestämmer mig också att inte hata den lilla cancerknölen utan se att den har kommit för att visa mig något och för att min kropp vill säga mig något som jag ännu inte förstår riktigt men jag vet att jag kommer att förstå och jag vet att detta kommer gå bra ...eller jag hoppas att detta skall gå bra förstås ...för trots allt positivt jag tänker och kommer att göra för mig själv och min kropp så finns en röst som också viskar till mig ...du vet väl att du kan dö av cancer ...

Kommentarer:

1 Gunilla Thomsson:

Som alltid blir jag väldigt berörd av det du skriver. Och krigaren i dig gör mig glad. <3

Svar: Tack vännen <3 Ja krigaren är en riktig kämpe :)
Rosenstjerna

2 Gretty:

Tack fina Cecilia 💞 För allt fint du delar med dej av, positivt tänk är det BÄSTA tänket 💞 Ha en riktigt fin dag 💞Kramilikram 💞

Svar: Tack Gretty <3 ja att tänka positivt är det allra bästa förstås <3 Hoppas din dag varit fin <3 Kramelikram tillbaka <3
Rosenstjerna

3 Elke Wilke-Günther:

Kämpa på du, du kommer att bli frisk

Svar: Tack för ditt stöd Elke <3
Rosenstjerna

4 Ingrid Ahlinder:

Kära Cecilia, det kommer att gå bra, tankens kraft är så stark. Om du hittat ditt heliga hjärta ditt inre hjärterum, var där så mycket du kan, det går att tänka därifrån, det som behövs är träning att hela tiden plocka tillbaka sig själv till hjärtat. Andas djupa långa andetag, för varje andetag så tar du in anden. allt gott till dig hjärtat och din fina familj. Kärleksljus. <3

Svar: Tack Kära Ingrid <3 Tack för din omtanke och goda råd ! Jag försöker vara i hjärtat så mycket det går men ibland faller det liksom och då gäller det att hitta tillbaka ...I stillhet andas jag <3 Allt gott och en stor kram tillbaka till dig <3 Kärlek <3
Rosenstjerna

5 Ingrid Ahlinder:

Tack Cecilia, kärleksljus <3

Svar: <3 <3 <3
Rosenstjerna

Kommentera här: