I vår vackra "vita" vintervärld vandrar jag i Tacksamhet

Julen är över för denna gången ..för mig har det varit lugna fina dagar med både ensamhet och gemenskap ! Min ensamhet tillbringar jag gärna i vår kära Moder natur ..eller ensam är jag förstås inte , jag har ju alltid min älskade hund med mig !
 
På våra promenader finns också mycket glädje då Cita ( min hund ) fullkomligt sprudlar av energi och glädje , jag har en del att lära av henne ..för henne existerar bara nuet och lyckan över att just nu få ta en promenad och har man tur kanske också få jaga efter en pinne som matte kastar ..som sagt jag försöker göra som Cita , att leva helt och fullt här och nu utan tanka varken framåt eller bakåt och jag tycker att jag har lyckats ganska bra nu i jul ...jag har knappt alls tänk på cancern utan bara njutit av nuet och jag känner att jag mår mycket bra av detta ..min inre stress har liksom lugnat sig lite och jag känner glädje ..en stor glädje över att få finnas just nu ..över allt vackert som mitt öga skådar på promenaden ...
 
 
En stor Tacksamhet sköljde över mig imorse på vår promenad ...Jag vet att jag kommer fixa det jag går igenom nu och jag vet att nästa år kommer bli underbart ...inte kanske smärtfritt men så är livet ..det är både smärta och njutning ...lycka och olycka ...harmoni och disharmoni ...Yin och Yang ...allt är precis som det ska vara och just idag njuter jag av varje stund och jag njuter av vår Vackra vintervärld även om den just nu inte är vit ...men den är otroligt vacker ...precis som DU och JAG ...alla är vi vackra på vårt eget vis
 
Så kära medvandrare njut av din och andras skönhet och njut av Ditt liv Här och NU
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så fint du skriver om livet och naturen! Det är en lycka att kunna njuta av nuet, men väldigt väldigt svårt.. Kram

Svar: Tack <3 Ja det är svårt att leva i nuet ...men det blir något lättare med naturen och djuren nära ...Kram <3
Rosenstjerna

2 Maria:

Ja, naturen hjälper oss verkligen! Tar långpromenader nu när jag är ledig och försöker verkligen njuta av allt trots att tankarna vill flyga iväg till framtiden, bakåt i tiden och runt i cirklar och inte alls stanna upp i nuet. Men blev så full i skratt idag; gick en lång runda och en hackspett gjorde verkligen sitt till för att jag skulle stanna upp. Trots min långa runda dök den upp flera gånger! (förmodligen inte samma fågel) Och det fungerade! Såg rimfrosten gnistra som diamanter i solskenet och frökapslar bilda mönster. Stannade upp o lät solen värma min kind en stund. Så du har rätt; naturen o djuren hjälper till! <3

Svar: Så underbar upplevelse Maria <3 Ja det är inte lätt att stanna upp när tankarna fladdrar hela tiden ! Men hackspetten gjorde vad den kunde och den lyckades ju ..och vet vad den vill säga enligt Solögas bok ...- Ha mod att gå vidare . Min gåva till dig är att få livskvalitet <3 ...Jag var också ute idag och såg den vackra rimfrosten ..underbart vackert var det ! Ha de gott <3 Kram
Rosenstjerna

Kommentera här: