Är glad och stolt idag ..Jag har ridit !

Det är mycket hästar just nu ...Lova går på ridskola och ska på eftermiddagen idag gå på en speciell halvtimmes ridning på ridskolan och jag ska följa med dessutom har min vuxna son skaffat en ny flickvän som har egen häst och dem var här igår och sov över till idag , det vart en trevlig kväll med sonen och nya flickvännen och Lova var förstås överlycklig över att hon hade häst ! Men nu till dagens äventyr ....Dagen idag började som vanligt med en lång hundpromenad och det var så otroligt vackert ute ..rimfrosten gnistrade så fint i solskenet , en svan familj gled sakta runt på Älven ..luften var hög och klar och lätt att andas ..Jag drog in den kalla friska luften i mina lungor , kändes som en rening av både kropp och själ !
Fortfarande känns livet lugnt ...men snart kommer verkligheten att tränga sig på igen men jag fortsätter att vara i nuet några dagar till , jag behöver bara vara , jag behöver min vila och den stillhet som nu faktiskt finns i min kropp ...Jag behöver hämta kraft inför det som skall komma och det är precis detta jag gör just nu ...
Efter promenaden vart det en grön smootie innan avfärd till ridskolan . När vi kom dit så var det en tjej som inte skulle komma på dagens ridning så jag tog chansen och frågade ridläraren Stina om det fanns någon häst över som jag kunde rida ? ...Kan tillägga att jag frågade först och tänkte sen , som jag gör ibland :) ..Hon svarade Ja det finns en häst som du kan ta , okej sa jag och fick direkt massa fjärilar och pirr i magen ..hästen som jag skulle rida hette Silver och är en underbart vacker vit häst som jag vet är lugn och snäll . Lova gjorde ordning sin häst Albin och sedan gick vi in i ridhuset för Silver var redan klar . Jag var förstås nervös men också förväntansfull på om jag skulle klara det för det är säkert 12 år sedan jag red senast , då gick jag på ridskola kanske typ tre år .
Här på bilden sitter Lova på Silver som jag nu ska rida ! Jag klarade av att komma upp på hästen och fick hjälp av tjejen som red före mig med att fixa stigbyglarna , sedan började vi rida och det gick riktigt bra ..jag skrittade först sedan provade jag att trava men då vart jag lite skraj och det märkte hästen förstås men efter några varv runt ridhuset i skritt så klarade jag av att trava och det var sååå roligt och plötsligt hade det gått en halvtimme ! Vi hoppade av våra hästar och tog in dem i stallet där vi borstade dem och satte på täcke sedan åkte vi hem ...jag var så glad och stolt att att jag klarade och rida igen ... Åter en fin dag med djur och natur men också ett fint möte med sonen och hans nya flickvän som jag tyckte mycket bra om ..och Lova med förstås Kanske vi kan åka till henne och rid både Lova och jag ..vem vet ?... Tacksam för ytterligare en dag i nuet <3
Tacksam för vår vackra natur !!
Tacksam för livet !!

Kommentera här: