Rösten och Stämbandskontroll ..... Vägen mot drömmen ....

I måndags var jag ännu en gång till sjukhuset , denna gången för att göra en undersökning av stämbanden och se vad som hänt under operationen , om det är en bestående skada eller ej ....
 
Denna undersökning skulle görs hos Öron , Näsa och Halsläkaren på Läkarhuset i Uppsala och undersökning går till så att en liten kamera på en slang förs ner genom näsan och vidare ner i svalget och sedan filmas rörelsen i stämbanden .... Ja ni hör ju själva hur det låter när jag skriver så då förstår ni att jag var nervös och orolig , Jag som t.om tycker det är jobbigt att gå till tandläkaren .....
 
 
Jag tog min kära Lasse med mig för att hålla min hand om det skulle bli jobbigt ....vilket det blev. 
Läkaren som tog emot mig var en Hon..... en doc.i sina bästa år och hon kunde sin sak.... hon kunde sin sak när det gäller att göra sin grej kan man säga , hon hade dock något sämre förmåga att bemöta en orolig patient ! 
 
Jag fick sätta mig i en liknande tandläkarestol fast jag satt rakt upp och fick sedan stark bedöving i både näsa och mun , fick vänta några minuter sedan sa hon ...Ja Cecilia då kör vi sen tog hon slangen och körde in den i näsan och vidare ner i halsen , det gjorde inte ont men jag kände den hela vägen och när hon kom ner i halsen så fick jag kräkreflex och började samtidigt gråta och då säger Docenten och nu kan du säga iiiiii ..... 
 
Jag kunde inte så hon drog upp slangen lite och jag sa att jag vet inte om jag klarar detta ....Nu ska vi Göra Detta Cecilia så drog hon ner slangen igen ...då förstod jag att här är det bara att andas och försöka få det gjort så med tårarna rinnande och hårt kramande om Lasses hand sa jag .... iiiiiii.... flera gånger och hon filmade sedan drog hon snabbt ur slangen och sa ...Nu är det klart ....det var väl inte så farligt , vill du se filmen ? ....Där satt jag med tårar och snor och fattade ingenting liksom ...Ja sa ..Jag behöver papper !! 
 
 
 
Jag fick sedan se filmen inifrån min näsa och svalg , som värsta spännnande naturfilm typ .
Det hon sa var att stämbanden såg bra ut och den "skada" som fanns var efter operationen och att min röst förhoppningsvis skulle vara som vanligt inom 6 månader ! 
 
Detta kändes förstås Jättebra , att det inte var en permanent skada på mina stämband och sex månader är ju inte så länge ....tiden går fort .... 
 
 
Vi gick därifrån förvånande över hur docenten gjorde när hon utförde sitt arbete ...Hon hade nog gjort detta så många gånger så det var slentrian och patienten var liksom bara en i mängen för henne....detta med empati och liknande var nog främmande för henne . Men nu var allafall undersökning som jag oroat mig så mycket för färdig .... Vi skrattade på väg ut från sjukhuset av lättnad och av hur olika vi människor är ..... 
 
I denna stund som jag gick ut genom sjukhuset bestämde jag mig för att nu är det Jag som gäller ännu mer ....Jag och min kropp och själ ska få den vila som den så länge längtat efter ...Den ska också få göra det som den älskar allra mest ....Att få vara med min familj , vara ute i naturen ...nu går vi mot våren och jag tänker ta vara på mitt LIV på alla vis som jag bara kan ....
 
 
 
Jag tänker också vara i min kreativitet så mycket som jag önskar och vem vet kanske den dröm jag hade när jag var liten om att bli konstnär slår in <3
 
 
Kanske detta som hände efter operationen och allt annat som jag varit med om just har varit en transportsträcka som skulle föra mig till min dröm att bli Konstnär på "riktigt" och kunna livnära mig på detta .... Vem vet ....Jag vet ... I mitt Hjärta <3
 
Livet är så mycket enklare om man bara tillåter sig att följa med i det som sker även om Livet ibland skaver och gör jäkligt ont så kan det vara vägen till drömmen <3 
 
 
Vad är Din dröm ? 
 
Önskar Dig lycka på Din väg mot drömmen och vet att vägen dit kan vara den bästa men också den jobbigaste men vägen är DIN så tillåt dig att vandra i skönhet på Din väg och se allt du möter som en väg mot drömmen eller målet för din resa .... i ditt livs resa ... 
 
 
med Kärlek Cecilia Rosenmåne 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Av en slump ramlade jag in på din sida och ändå kändes det som att jag följt dig länge bara jag läst ditt senaste inlägg. Jag har precis påbörjat en helt ny resa i mitt liv. Förhoppningsvis blir det så småningom en fysisk resa, men än så länge är den i full gång mentalt och dina ord om vad just jag drömmer om och vill göra i mitt liv gick rakt in i mitt hjärta.
Jag hoppas att den otäcka undersökningen inte plågar dig längre och att dina stämband läker fint!
Varma kramar Evelina

Svar: Tack fina Du <3 va glad jag är att mina ord gick rakt in i ditt hjärta och kanske kan vara en hjälp för dig på Din väg mot Drömmen <3 Önskar Dig allt gott på Din livsväg och vet att ingenting är omöjligt bara man tror på sig själv ! Det går framåt i min läkning Tack för omtanken ! Varm kram till Dig med det vackra Namnet Evelina , precis så heter min äldsta dotter :)
Rosenstjerna

Kommentera här: