Väntans tider ...Metastaser eller ej !

 
Inget är som väntans tider sägs det men det beror ju också vad man väntar på , att vänta på jultomten eller att ett barn skall födas är en fantastisk väntan men att vänta på svaret om cancern har spridit sig som metastaser i kroppen är inte en lika angenäm väntan .
 
 
Så är det just nu för mig , jag väntar på provsvar efter en magnetröntgen som jag fick göra för en liten tid sedan . Jag fick remiss till denna röntgen i dec efter ett besök hos onkologen då jag hade lite dåliga värden och kroppen var så trött och sliten .
 
Jag fick tid ganska snabbt och fick åka till Sabbatsbergs sjukhus och göra denna röntgen då det är så fullt på Akademiska sjukhuset och nu är detta gjort och bara väntan återstår ...det kunde ta mellan två och tre veckor att få svar !!!
 
Är jag orolig ?
Har jag cancer igen ?
Farligare denna gången ?
Eller är jag frisk ?
Men varför fick jag tiden så snabbt ?
Varför fick jag åka till Stockholm och göra denna röntgen ?
Varför är jag så trött ?
Kanske jag har cancer igen ?
 
Så går tankarna i mitt huvud sedan jag fick göra denna undersökning ..... Men vet Du jag tror faktiskt att jag är frisk . Hela Jag bara vet att jag är frisk för varför skulle cancern ha spridit sig .... fast den gör ju det ibland har jag hört ... eller jag vet förstås att det är så men jag försöker att inte tänka dessa tankar .
 
 
Jag tänker att jag är frisk så då är jag frisk .... Jag har ju blivit mormor precis inte kan jag bli sjuk då .
 
JAG ÄR FRISK
 
 
 
Jag älskar ju livet ..jag älskar att leva ..Jag vill leva ...Jag ska leva ...Jag lever och Jag älskar mitt LIV och Jag Älskar MIG som kan vara i detta som sker och allafall fortsätta med livet och vardagen .
 
Att fortsätta vänta på besked och att fortsätta LEVA under tiden .
 
 
Ta hand om er alla Vackra vänner
 
 
 
Med Kärlek Cecilia Rsoenmåne <3 <3 <3 

Kommentera här: