Vila i mellanrummen....efter en mörker kommer ljus..

Tänk vad tiden går ...julen har passerat och ett nytt år har kommit ! 
och mörkret ute har nu så sakteliga börjat bli till mera ljus ..så också inom mig ..
Julen och tiden före var mycket jobbig för mig känslomässigt och mycket hände inombords.... mycket tankar som cirkulerade angående cancer , vart liksom påmind om förra julen då allt var som i en dimma ...kommer knappt ihåg hur det var men julens alla "pyssel" som att byta gardiner , klä granen , alla dofter och smaker gjorde att kroppen mindes förra julen då jag var nyopererad  ...ångesten kom delvis tillbaka med ett sämre mående som följd ....tårar ...trötthet...ilska...ja mycket känslor i omlopp kan man säga ...
 
Julen är också en högtid som skall vara som den alltid har varit på något vis även om jag försöker bryta både mönster och traditioner så sitter det liksom i kroppen .....och detta år var inte julen som den alltid har varit och detta tog mycket energi av mig och många tårar fälldes ...men tårar läker det som gör ont även om det förstås tar tid men just nu känns det som om mörkret inom mig har släppt taget och jag kan åter se ljuset och detta gör mig sååå Tacksam och full av hopp och liv ! 
 
 

Jag har för den skull varit i vila under ett par månader ...eller egentligen inte alls i vila utan jag har inte "arbetat" med det som jag brukar göra vanligtvis ..har istället fokuserat helt på mitt eget mående och detta är ju också ett slags "arbete " och detta "arbete" har bestått av att gråta mina tårar och känna in vad min kropp ooch själ behöver varje dag och försöka förstå att min kropp behöver vila och andra aktiviteter som jag mår bra av ! 
 
 
 
Och vad mår min kropp bra av då ? 
Jo den mår bra av att rensa bort gammal "smuts" som finns inom mig ...i min fysiska kropp men också i min känslokropp och detta rensande består av att Vila , Promenera , Jag har åter börjat på Yoga samt sedan ett tag tillbaka går jag också på en detoxkur , en egen komponerad sådan där min intuition får styra vad kroppen behöver och också lita på att den vet vad som är rätt för mig och alltså inte lyssna på sinnet och egot som hellre vill ha ostbågar istället för grönkål :) 
 
 
 
 
Min kost just nu består av Raw food ,alltså bara råa frukter och grönsaker i olika former som t.ex smothie , olika sallader , bär m.m plus att jag också lägger till cocosolja för kroppen behöver ju fett ...detta känns som ett mycket spännande projekt både för att jag får använda min fantasi och kreativitet när det gäller att hitta på nya rätter men också hur kroppen reagerar på denna kost ! 
Jag gör också detta "expriment" för att se hur min sköldkörtel reagerar då min giftstruma fortfarande spökar i min kropp och läkarna vill att jag snart ska ta ställning till om jag ska operera bort min sköldkörtel , vilket jag absolut inte vill göra ..så därför försöker jag med allt för att få den att arbeta normalt igen , själv är jag övertygad om att den inte fungerar som den ska p.g.a all inre stress som varit inom och utom mig de senaste åren ...
 
 
 
Min kropp mår också bra av Yoga så just nu går jag på medicinsk yoga i Tierp , Tack Malin Bergslo för fin yoga :) Jag går också på mjukyoga i Gävle för Maria på Gävle yogaskola också mycket bra ! 
Och igår började jag på afrodans som var sååå kul och kroppen fick verkligen svettas ordentligt och skrattet bubblade för man behöver verkligen skratta också för oj vad jag har längtat och längtar fortfarande efter skratt och bus ...men var sak har sin tid och det går inte att skynda på ...har jag lärt mig den svåra vägen ...
 
 
 
Nog om detta nu ..känner att jag vill dela med mig lite av vad som pågår för mig just nu ...kom på att jag har målat en hel del den sista tiden också och detta ger mig verkligen frid i sinnet och lugn i kroppen ...är så Tacksam för alla "målarjobb" som beställs av mig , främst är det trummor som skall målas till fantastiska mottagare , ett annat inlägg kommer om detta snart ...
 
Nu ska jag vila en stund efter maten som idag bestod av en blandad sallad men grönkål , mango , spenat och lite annat smått och gott ...firar mig själv att jag nu har klarat 19 dagar med denna kost ..Heja mig och Heja dig som läser detta inlägg och kanske blir  inspirerad ...
 
 
Livet är NU och livet är både mörker och ljus men ljuset vinner alltid över mörkret <3 Glöm aldrig detta <3 
med Kärlek Cecilia 
 
 
 
 
 

Kommentera här: