Hur gör jag när jag målar mina trummor ?....

Jag har levererat ännu en trumma till en fantastisk person ...det är en gåva att få måla dessa trummor till underbara människor dels för att tjag verkligen älskar att måla men också för att jag vet att trumman är ett fantastiskt redskap för inre helande ! 
 
Denna gången kom kunden själv och hämtade sin trumma vilket är extra kul , då får jag både se och höra deras reaktion ...vilket alltid är fantastiskt ..att få se hur trummans motiv klingar an i deras inre .
 
Har redan satt igång med nästa beställning då jag har kö just nu och det känns så fantastiskt ..inte att ha kö men att jag får göra det jag älskar allra mest och att folk uppskattar det jag gör ..TACK vackra underbar människor som stöttar mig i allt jag gör ..ni betyder så mycket för mig ...vare sig du är trumköpare eller inte såklart ...
 
Här nedan kommer lite bilder och föklaringar hur jag målar en trumma....
Just denna är intuitivt målad , vilket de flesta beställer .
 
Såhär ser sluresultatet ut ! En vacker trumma till en vacker kvinna .
 
Först väljer jag vilken trumma som ska vara till den kund som har beställt och detta gör jag genom att "tona in " mig på klienten och sedan provspela , då vet jag vilken trumma som är den rätta .....
 
Sen är det dags att börja måla ...Jag tar alltid hänsyn till vad jag ser i skinnet och i denna trumma ser jag "Gudinnan " först och sedan ser jag att hon står på Moder Jord och har huvudet i solen ...sedan växer resten av motivet fram när jag börjar måla .
 
Till och med vattnet får virvlar när jag målar :) 
När trumman är färdigmålad smörjer jag in den med olja för att fixera färgen sedan får den ladda i min hörna .
I "min hörna" finns ett altare med diverse godsaker och massa fin energi .
 
Trumpinne ingår . Men du kan också göra din egen trumpinner för att den ska bli mera Din liksom .
 
 
Du får också ett "kort" skrivet där jag föklarar lite kort om vad trumman vill säga .
 
Trumman får ladda healing och kraft några dagar och sedan är den redo för leverans , antingen via posten eller det som jag gillar mest som sagt , att jag kunden kommer själv och hämtar sin trumma . Det är så roligt att få möta den som beställt målningen för oftast har jag aldrig varken träffat eller pratat med den som har beställt , så det blir extra roligt då att se om jag har "känt " in rätt om personen som jag målat trumman till och det har stämt mycket bra hittills allafall .
 
Trummorna är av getskinn och 50 cm. och ca. 10 cm höga .
Priserna ligger på 2 500:- och uppåt beroende på hur lång tid det tar att måla .
Vill Du beställa en egen målad trumma så är du välkommen att höra av dig för att få mer information ...
 
Med Kärlek från en som älskar sitt "arbete" som "andlig" konstnär  ..
alltså JAG , Cecilia 
<3 <3 <3 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så vacker, vilket fantastiskt jobb! 💖

Svar: Tack ❤❤❤
Rosenstjerna

2 Mari Jansson:

Åhh vad jag längtar efter min.. <3 <3 <3

Svar: Jag förstår det Mari 😊det är en före sen är det dags att börja med din 😆
Rosenstjerna

3 Maria:

Vilken vacker trumma/tavla!
Speciellt tassavtrycken! :)

Kram <3

Svar: Tack <3 ja jag är nöjd och gillar också tassavtrycken mycket ...de är Cita ( hunden) som gått på trumman...skoja bara ,det är björnspår .
Kram på dig vännen <3
Rosenstjerna

4 Anonym:

Hej 💜
Vet inte om jag gör rätt men hoppas att detta når dig.
Jag vill väldigt väldigt gärna beställa en trumma av dig - så vackert, så innerligt och jag tyckte om allt jag läste om hur du gör, hur en trumma blir precis min.
Jag ser att det är kö men jag väntar gärna på min tur - ok?
Varma ljusa hälsningar
Berit Norberg
[email protected]

Svar: Tack ❤ jo detta når mig och jag blir sååå Glad över dina fina ord ...Du har verkligen förstått hur jag " arbetar " ! Jag målar inte en trumma bara sådär liksom utan hela mitt väsen är med och hjärtat och själen styr vad jag gör ❤och varje penseldrag och handling utförda med Kärlek ❤
Så djupt Tack för att du bekräftar mig i hur jag förvaltar min gåva att kunna måla dessa trummor till alla fantastiska människor som beställer av mig !
Du fick mig att fälla en tår av Tacksamhet och ödmjukhet ❤Kärlek till dig vackra själ ❤
Jag kontaktar dig via mejl ....
Kraaam 💖Cecilia
Rosenstjerna

5 MAJA:

Hej. Såå vackra trummor. Jag har beställt en omålad som jag ska lägga in healingmålning och kraft i genom mig själv. Jag använder akrylfärg och vatten. Jag är dock lite nyfiken på vilken olja du använder när färgen torkat? Vill att min trumma ska bli så fin och bra och hållbar som möjligt så jag vore otroligt tacksam om du vill dela med dig av kunskapen. Ljus och kärlek!

Svar: Hej och Tack Maja ! Är ledsen för sent svar men jag hade helt missat din kommentar :( Jag brukar smörja in trumman med lite vanlig ekologisk matolja , typ solros eller raps , det bästa är att den är så färglös som möjligt ! Lycka till med ditt skapande <3 Ljus och Kärlek tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

6 Agneta:

Hej! Vackra trummor!
Vad använder du för färg när du målar på getskinn?
Mvh
Agneta

Kommentera här: