Har så mycket att berätta ...

Jag har så mycket som jag vill dela med mig av men mina ögon orkar inte skriva mycket och hjärnan hänger inte riktigt med ...
Tänkte att jag ska ta och skriva lite kortare och lite oftare istället 😊
 
Så mycket som händer och just nu mår jag ganska bra förutom ovan nämda besvär ! 
 
 Näckrosor i mängd .
 
Sist jag skrev skullle jag ju till onkologen och var rädd ...besöket gick bra och rädslan försvann ...Läget nu är att min sköldkörtel skall först stabiliseras, hur nu det ska gå till .
Den ställer till så mycket i min kropp så läkaren tyckte att ingen annan behandling skulle sättas in just nu . Jag ska tillbaka i november ...Läkaren jag träffar är överläkare på onkologavdelningen och han är faktsiskt riktigt tillmötesgående och förstående och det känns mycket positivt 😆
 
Fick också ett telefonsamtal härom veckan , det var från en annan slags onkolog forskningsavdelning , dem håller på att kolla om den bröstcancer jag har ev. är ärfltlig då bade min moster och farmor har haft bröstcancer . Jag fick berätta om min närmaste släkt och sköterskan jag pratade med skulle rita upp ett släkt träd och sedan skulle en läkare titta på detta och bedöma graden av ärftlighet , sedan kommer jag bli kallad dit för ett samtal. Känns intressant och spännande fast jag hoppas förstås att det inte är ärftligt får då är det större chans för mina barn och brorsans barn att få cancer ....men jag håller tummarna att det inte är så .
 
Som jag tidigare berättat så använder jag mig både av skolmedicin och alternativa produkter och tankar i min "läkeresa" plus att jag också ser kosten som medicin något som det inte alls pratas om i den "vanliga" sjukvården trots att det t.om är forskat på att t.ex socker inte alls är bra för människor med cancer !! 
 
Jag har frågat flera gånger om det finns något jag kan göra själv för att förebygga ev. återfall men svaret jag får är att ... - Lev som vanligt för det finns ingenting man kan göra för att förebygga cancer ....Ja jag blir arg och frustrerad men har förstått att det faktiskt inte hjälper ...Läkarna har sin "skola" och följer dessa råd .
 
Jag väljer att gå min väg i detta också och verkligen lyssna på vad som är bra för just min kropp för lyssnar man tillräckligt noga så är kroppen så bra på att ge oss signaler på vad som är bra eller dåligt ...men det ligger en del övning bakom förstås och det är inte gjort i en handvändning men det går ...
 
Min kosthållning är egentligen ganska enkel , Jag utesluter gluten , socker och mjölkprotein samt äter enbart ren mat , föredrar grönsaker framför kött men äter kött ibland och då kyckling eller lamm .
Försöker undvika kolhydrater så gott det går ...men jag är abslout inte 100% strikt i min mathållning man ska ju leva också ..så visst tar jag mig ett glas vin ibland eller äter ostbågar som är en stor passion för mig :) 
 
 Unnar mig ibland lite bubbel...
 
Jag äter mycket nötter och frön samt kokos i alla former som jag verkligen älskar ..cocosolja , cocosgrädde , cocosmjölk ....så bra och nyttig produkt . 
Samt allt vad naturen har att erbjuda ...
 
Skogens skatter ! 
 
Sallad med smörstekta kantareller , solrosfrön , basilika och lite annat gott.
 
Jordgubbar plockade i Ulva .
 
Dricker ibland "guldmjölk" på kvällen , en gegga av gurkmeja och svartpeppar som jag värmer tillsammans med cocosmjölk och en klick honung , Gurkmejan är ju dessutom mycket bra mot inflammationer i kroppen alltså antiinflammatorsisk , vilket också är förebyggande mot cancer ...det är som Kärlek för kroppen eller som min mormor alltid sa till mig när jag var liten och fick varm mjölk när jag inte kunde sova eller hade ont i magen ...
Det lägger sig som bomull runt hjärtat så somnar du gott <3 Min fina älskade mormor vad jag saknar dig ...<3 
 
Vacker pion i vår trädgård ...
Nej nu får det vara nog för denna gång men ett gott råd till Dig som läser är att lyssna mer på Din kropp ...även om du inte har eller har haft cancer ...Kroppen är så klok det är bara vi som är dåliga på att lyssna när den "talar" till oss <3 
 
Ett Kärlekssmultron <3 
 
med Kärlek Cecilia 

Kommentera här: