Fantastisk cancer rehab.på Vidarkliniken

Sedan en tid är jag åter hemma , jag har ju varit på cancer rehab. på Vidarkliniken i Järna ! 
och där har jag haft en helt fantastisk tid , så underbar miljö och fantastiska människor som arbetade där ..vill gärna lite kort berätta om min vistelse där även om det inte går att återge mina upplevelser så ni förstår fullt ut ..man måste liskom uppleva för att förstå känslan .
 
 
 
En regning dag i slutet på april skjutsade min älskade man Lasse dit mig , även Lova och hunden våran var med ...just då ville jag inte alls åka då jag har svårt för avsked och så vart det förstås när dem skulle åka hem igen , det var jobbigt och tårarna kom och helst ville jag åka med hem igen ....
 
 
 
men det gick över efter en stund förstås , jag blev visad till mitt rum av en mycket trevlig sköterska , dessvärre fick jag dela rum med två andra kvinnor och detta gick väl sådär...men det är en annan historia och till slut vart det riktigt bra allafall.
 
Jag packade upp mina saker och kände mig ensam och bortkommen men det kom snart in en sköterska till mig och pratade en stund och jag fick tid för mitt första läkarsamtal efter lunch .
 
" Mitt rum " 
 
gick sen en kort promenad i omgivningarna och det var så vackert , så stilla och så underbar natur ...fem minuters promenad sedan var man nere vid havet ! och alla vackra träd som precis hade börjat slå ut i blom ...en perfekt tid att vara här känns det som ! 
" Havet i Järna " 
Efter min promenad vart det lunch , en god vegetarisk och ekologisk rätt ( kommer inte ihåg vad det var exakt ) Jag valde att sitta vid ett tyst bord i matsalen , man fick välja om man vill sitta vid ett tyst bord där det stod en lapp om att det rådde tystnad vid bordet eller vid ett " vanligt" bord och jag valde som sagt det tysta bordet , kändes bra att få sitta själv och få smälta alla intryck .
 
Efter lunch blev det samtal med min läkare och detta varade i över en timme och jag blev jättebra bemött , han lyssnade på mig och pratade också en hel del själv , fick också träffa en sköterska och ha ett samtal med henne . därefter vila i mitt rum och jag fick sedan reda på vilka behandlingar och terapier som läkaren föreslagit till mig .Jag skulle få helkroppsinsmörjning , målarterapi , läkeerytmi några gånger i veckan och fotinsmörjning och leveromslag varje dag förutom söndag !! Vilket lyx !! 
 
Sköterskan frågade vilken tid jag ville ha dagens helkroppsinmörjning , när som helst svarade jag och undrade om jag skulle gå någonstans , nej jag kommer in och gör den här i sängen på dig så får du vila efter !! 
Vad säger man ...TACK ...
 
Sen vart det middag ..upprepade lunchen liksom ...tyst bord och veg. mat ! 
Vilade en stund och sedan kom sköterskan Britta med en vagn med handukar , oljor och värmeflaska , hon bäddade och värmde upp sängen och sen fick jag först sitta för att få ryggen insmörjd och sedan lägga mig ner ...hon smörjde in hela min kropp med väldoftande oljor och hon hade de mest kärleksfulla händer jag någonsin känt ..tårarna rann under hela insmörjningen och alla spänningar släppte ..jag grät som ett barn över att få känna denna kärleksfulla handling ..så fantastiskt och så helande ..efteråt somnade jag tryggt inbäddad i en kokong av mjuka lakan och värmeflaskor ...
fortsättning följer.....
" Här ligger jag inbäddad i filtar och värmeflaskor " 

Kommentarer:

1 Gretty:

Hej 💞 har tänkt SÅ mycket på dej o hur du mår 💞 Läser detta o tårarna rinner😢 får åter igen en tankeställare på att man ska vara tacksam för varje minut 💞 Massor av styrke Kramar till dej du underbara fina vän ❤️❤️❤️

Svar: Hej vännen <3 Ja man ska vara Tacksam för varje stund i livet ...både de bra och de dåliga :) Hoppas livet är väl med dig <3 Varma kramar tillbaka till dig vännen <3 <3<3
Rosenstjerna

2 Laila:

Härligt att du har haft en bra vistelse på Vidarkliniken. Håller verkligen med dig om Brittas fantastiska händer. Så ljuvligt att få insmörjningar av henne.
Kramar <3 <3 <3

Svar: Ja det var en jättefin vistelse på Vidarkliniken <3 jag hade glömt att du med varit där ...tänk att du med fått träffa fantastiska Britta och fått känna hennes händer ! Kom nu på att jag glömt mejla dig vännen ..har varit så mycket annat så orken har inte funnits riktigt ! Hoppas allt är okej med dig <3 Jag hör av mig ...Kramar tillbaka till dig <3 <3 <3
Rosenstjerna

Kommentera här: