Livet tar min tid i anspråk

Nu var det länge sedan jag skrev ..Livet har inte givit mig någon tid över till att skriva !
Det har hänt både bra och dåliga saker ...
Lova går fortfarande med gipsad arm och just nu ligger hon också i 40 graders feber sedan ett par dagar ..är sååå trött på alla sjukdomar man kan ju tycka att det räcker med cancer liksom !

Men vi har haft det bra i familjen också , ett fint sportlov men besök i Stockholm och också firande av Lovas tioårsdag , hon fyllde 10 år 27 feb. tänk vad tiden går !
Dagen då hon fyllde tillbringade delar av familjen på genrepet av Melodifestivalen som var på Gavlerinken i Gävle ...mycket trevligt !

Tiden går också åt till mycket grubblande som jag tycker är riktigt jobbigt ...det är tankar om allt möjligt ..om framtiden och det som varit och det som skall komma ...om cancer och sjukdomar ...om friskhet och tilltro ...ja tankarna surrar i ett enda virrvarr och ibland får jag inte stopp på dem och detta gör mig så frustrerad och trött ..

Är också mycket sorg som cirkulerar just nu ..sorg för allt jag upplevt i mitt liv ..som är mycket för det är absolut inte cancern som är det tuffaste som jag varit med om men min "cancerresa" har satt igång en del annat som legat slumrande i mitt inre....

Jag har jobbat mycket med mig själv genom åren och många inre sår är läkta och har blivit till ärr men en del sår "blöder" fortfarande och det är dessa sår som gör så ont ibland...

Men sorg ligger också nära glädje så tårarna blandas med skrattet som också finns samtidigt i mig och även Tacksamhet för det som jag har i livet ...jag har en underbar man och fina barn och jag har MIG själv som står kvar i livet trots allt jag varit med om så Tack till mig själv !

Nu blir det inget mer skrivet idag för nu ska jag iväg på samtal med min fina terapeut ..detta ger mig ro i själen för en stund .
Önskar er alla en underbar helg för det tänker jag ha med allt som är just nu ...skratt eller gråt ..livet är NU och precis som det ska .
Sinnesrobönen har hjälpt mig mycket ....

Med Kärlek Cecilia

Kommentera här: