Internationella kvinnodagen

Idag är det internationella kvinnodagen!  
Visst är det bra att denna dag finns men också tragiskt att den ska behöva finnas överhuvudtaget!  
Det borde vara en självklarhet att alla människor har lika värde ...kvinna eller man ...ljus eller mörk ...flyktig eller inte ! I mina ögon har alla människor lika värde och skall behandlas lika !! 
 
Jag tänder alla fall extra ljus idag för Alla kvinnor och speciellt för alla som har eller har haft cancer ❤mitt hjärta är så fullt av kärlek och empati för alla som genomgår den svåra "resan" som cancer är och resan slutar inte bara för att tumören är borta ...cancern finns där alla fall ...som en tanke ...som en känsla...som en slumrande björn som just nu sover men som är redo att slå till när man minst anar ....cancern finns kvar som ångest som omfamnar hela mig med jämna mellanrum
 
...men cancern finns också kvar som en sporre ...den får mig att respektera mig själv och den får mig att ännu mer att vilja gå min egen väg ...min väg ..I sanning ! 
Cancern får mig att vilja Leva Mitt liv mer än någonsin ❤
 
 
 
Så jag tänder ett ljus för mig själv och för alla andra kvinnor som kämpar för Livet ...
Kram och Kärlek till er mina medsystrar och kämpar ...vare dig du kämpar med cancer eller något annat så vet att DU är värdefull och DU behövs ❤
 
 
 

Kommentera här: