Vill ju bara må bra ...

Dagarna går och jag önskar jag kunde skriva att allt är bara bra men så är det inte tyvärr...
 
..sist jag skrev visade jag en tavla som jag målat och målningen ger mig verkligen så mycket ...när jag målar är kroppen helt frisk för en stund ..det jobbiga kommer igen sen efter ...konstigt men så är det , jag orkar inte måla långa stunder i taget men när jag väl gör det så finns liksom inte den fysiska kroppen där utan jag är i ett varande utan fysiska gränser och jag tycker mycket om att vara i detta "Varande" .... men ibland byts detta varande ut mot ett " ickevarande" och då hamnar jag nere i "Nattens mörker " ...kroppen och sinnet orkar liksom inte vara med ....
 
 
 
 ...jag har varit dålig från och till sedan jag kom hem från rehab. har inte velat skriva om det riktigt ..har förstått att när jag inte mår bra vill jag inte skriva om det direkt utan jag vill låta det landa i mig först ...och helst vill jag ju bara skriva att allt är bra och skriva om fina saker som händer och om glädje och kärlek ...kärleken finns där och även glädjen ibland men kroppen hänger liksom inte med...
När jag åkte till Vidarkliniken på rehab hade min sköldkörtel börjat spöka igen , jag har ju haft giftstruma innan jag fick cancer och jag har medicinerat i 18 månader med Thapaczol som drar ned verksamheten på¨sköldkörteln och Levaxin för att ge mig de hormon jag behöver , en mycket komplicerad sjukdom som jag var mycket tacksam över att bli bra ifrån ! 
Jag mådde mycket dåligt när jag var sjuk i giftstruma och var så glad att jag blev frisk efter 18 månaders medicinering ,,,,Men dessvärre kan den komma tillbaka och då blir det ofta operation eller radiojod för att ta död på sköldkörteln ....
 
Så som jag sa när jag åkte på rehab så var värdena dåliga igen , själv tror jag att allt jag varit med om sista tiden har dragit ner mitt immunförsvar och därför är kroppen mottaglig för det mesta .
 
När jag var på rehab. fick jag Iscador sprutor som ska motverka återfall dock av cancer ...efter en vecka och mycket noga övervägande från min sida så valde jag att ta detta medel , hade många funderingar om jag skulle ta det eller ej då jag hade läst att man ej skulle använda detta om man har en autoimmun sjukdom vilket giftstruma är , läkaren sa att det inte var någon fara så jag valde att försöka ( Isacador är ett läkemedel gjort av mistel men det är klassat som läkemedel av läkemedelsverket , det finns mer att läsa på nätet för dig som är intresserad ) 
 
Allafall så fick jag några sprutor när jag var där och jag lärde mig också att ta dessa sprutor själv då det är tänkt att man ska göra detta hemma ganska lång tid , upp till fem år som cancer förebyggande .
När jag skulle åka hem så hade jag ett utskrivningssamtal med läkaren och vi talade då om Iscador , sprutorna är ganska dyra och man får bekosta dem själv och eftersom jag har dålig ekonomi så erbjöd han mig att skriva ut orla droppar istället som var ganska nya på marknaden men mycket billigare så jag tacka förstås Ja .
 
Väl hemma så tog jag dessa droppar enligt ordinerad dos , men det gick inte så bra ...efter några dagars intag blev jag så dålig så jag fick uppsöka akuten , när jag kom dit misstänkte dem att jag fått en stroke för symptomen visade på detta ...men sån tur så var det inte det utan förmodligen en kraftig allergisk reaktion i kombination med min uppblossade giftstruma ! 
Jag fick åka hem sedan läkaren dubbelkollat med Uppsala Akademiska sjukhus , fick också stränga order att åka in direkt om det var sämre .,och såklart fick jag sluta med mina Iscador droppar ! 
 
Fick återbesök efter några dagar och kollade då mina sköldkörtelvärden som inte var bra så nu är giftstruman ett faktum igen , vart sjukskriven hela sommaren och stränga order om att ta det lugnt då min kropp är mycket sliten av allt som hänt , även de inre organen så som hjärtat tar stryk av att kroppen får jobba hårt , det som är positivt är ju att jag har lågt blodtryck och detta skyddar mot ev. hjärtbesvär ! 
 
Så nu är läget för följande ...giftstruma som ska behandlas på något vis samt att jag inte har någon anti cancer medicin ...kroppen är sliten och jag är sååå trött på att aldrig bli frisk på "riktigt" ! 
 
Bestämmer mig nu för att de flesta av mina inlägg hädanefter skall vara positiva ty tankens kraft är mycket stark därför tänker jag fullt ut fokusera på positiva och ljusa tankar ...även om jag ibland faller dit på att tänka att ...fy fan nu orkar jag inte kämpa mer så ska fokus ligga på Friskhet , Kärlek och Glädje så gott det bara går ...
 
....så nu fokuserar jag på Friska Cecilia full med kraft , kreativitet , livsglädje och allt annat som gynnar min läkeprocess <3 
 
Ta hand om dig Du kära medvandrare och vet att Ditt liv är Ditt <3 
 

Kommentarer:

1 Camilla Karlin Engberg :

❤❤❤

Svar: <3 <3 <3
Rosenstjerna

2 Maria:

Vilken svår livsväg du valt! Så mycket du måste stå ut med!
Men jag tror att du är, eller blir en Ängel, för allt du gått och går igenom med all din inre kraft och styrka.
Som Du och andra kloka människor säger;
För att ljuset ska finnas och kunna stråla, så måste mörkret existera.
Jag tycker att det du skriver berör mer om du skriver om både det svåra, svarta och tunga och det ljusa och vackra! <3

Svar: Tack kära vännen <3 Jag tror att du också är en Ängel ....eller jag vet redan att du är det <3
Din omtanke är en sån fin människa med så mycket Kärlek och omtanke inombords ...precis som en Ängel <3
Kram
Rosenstjerna

3 Louise Sandström:

Bästa Cecilia!
Jag har nu läst Dina tankar!
Allt kommer att bli BRA för min Ängel Cecilia som gett mig den finaste trumman och länken till norra Uppland!
Kommer att trumma nu och då och sända mina tankar till Dig!
KRAM, TANKAR!
Louise
PS Tänker OFTA på Dig DS

Svar: Åh Fina Louise <3 Tack för dina fantastiska ord ! Så glad för att jag fått måla en trumma till dig och att du nu trummar för mig och mitt läkande , det betyder mycket för mig <3
Tack för dina tankar och kramar <3
Du är en Ängel du med <3
Kram tillbaka
Rosenstjerna

Kommentera här: