Utterns budskap till mig ...

Idag på hundpromenaden visar sig tre stycken Uttrar för mig ...tror först inte mina ögon när jag ser dem då jag vet att det är mycket ovanligt att få se dem men det är faktisk tre stycken Uttrar som är på isen ...
Dem hoppar ned i vattnet och sen upp på isen och det ser precis ut som de leker med varandra , så fint att få se detta , jag blir glad i hela kroppen .
Stannar en lång stund och tittar på dem och går sedan vidare på " Min promenadväg" som går längs Dalälvens strand ...det är så vackert idag med all vita snö som ligger likt ett mjukt täcke över allting ..Just i denna stund kan jag känna lugnet inuti ..så skönt !
 
 
När jag kommer hem så tittar jag i Solögas bok där det står om olika djur och för Uttern står det : 
UTTER 
Det finns bot för allt . lösningar på alla problem och vägar som alltid leder dig rätt. Min gåva till dig är att känna att du har obegränsade möjligheter .
En utter klarar av allt , den finnr alltid på råd .För dig gäller det att plocka fram din optimism så att du ser de obegränsade möjligheterna i din väg och kan ta tillvara dem.
"Ge upp " ? sa uttern och såg frågande på mig . " Varför skall jag ge upp när det alltid finns en väg att följa ? Det gäller ju bara att hitta den  " 
Jag visste först inte vad jag skulle svara , men efter att uttern låtit mig se genom hans ögon förstod jag ...Det finns alltid vägar att följa så varför skulle då inte jag klara av det jag ville ? 
Det gäller ju bara att se på världen med utterns ögon ! 
 
Tack kära Utter för detta fina säger jag ...Känns som det var riktat direkt till mig och att det kom i precis rätt tid ! Och dem var tre stycken ..för mig är siffran tre ett magiskt tal <3 

Så från och med nu skall jag se på världen med Utterns ögon för att "se" vägen som jag just nu skall följa ! 
Tacksam och glad just nu trots min trötta kropp ...känner åndå att det finns hopp även om det ibland ser mörkt ut <3 
 
 

Kommentera här: