Offline ...Offsocial...Längtan efter närvaro

Dagarna går , nu är det nästan en vecka sedan jag skrev ... Jag har varit offline och helt inne i min egen bubbla några dagar !
Det nya året började faktiskt riktigt bra , jag kände att detta år kommer bli bra ..detta år kommer jag att bli frisk och må bättre än någonsin , detta mående höll i sig ett par dagar sedan föll jag åter ned i det negativa ...i en trött kropp och ett speedat sinne där tankarna for runt ..runt ..alla tankar på samma gång skapar kaos inombords ...
 
Det blir då mycket svårt för mig att varva den och bara vara i stillhet ...min dagliga meditation blir inte längre njutbar då huvudet ej kan vara sams med övriga kroppen utan tankarna kommer även då trots att kroppen är i vila och då försvinner det fina med meditationen .
 
Samtidigt som jag är i detta mående fortsätter världen som vanligt med jullov och lediga barn ...försenade julklappar som ska delas ut ..bio och andra aktiviteter . Om jag inte är för slut så hänger jag med men jag är inte riktigt närvarande ..jag befinner mig i min bubbla och jag har svårt att hitta ut därifrån och det blir också svårt för andra att hitta in ....
 
Jag längtar efter närvaro med mig själv i första hand men också efter närvaro med min omvärld ...att vara närvarande och inte frånvarande i livet Åh vad jag längtar efter livet ..efter glädje ..efter närhet ..efter Frid i kropp och själ !!
 
Hoppas och tror att den känslan snart kommer att infinna sig så jag kan LEVA livet fullt ut .... Nu blir det alla fall en hundpromenad i det vackra vädret som dock är något kyligt men så otroligt vackert så jag bara måste ut och hunden fullkomligt älskar vinter och snö så i dessa stunder är jag faktiskt helt närvarande i livet och jag är så Tacksam för dessa stunder !
 
Önskar er en fin dag i gnistrande diamantsnö <3

Kommentarer:

1 Gretty:

Kramar i massor till dej du fina vän 💞💞💞

Svar: Tack vännen <3 Massa kramar tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

2 Maria:

Många kramar till Dig och en önskan att dina tankar snart stillar sig så att du kan få inre ro! <3<3<3

Svar: Tack Maria <3 ja jag längtar efter ro , frid och stillhet i tanke och sinne <3 Många kramar tillbaka <3
Rosenstjerna

3 Katharina:

Önskar dig all Guds frid i världen och lite till och ännu mera ... KÄRLEK! Allt är som det ska vara. Det är en process. Var nöjd med allt du är, gör och känner även om det är jobbigt ibland. Skickar med glädje och bus och en varm kram. Snart blir allt tyst, lugnt, och lent, stilla och ljust precis som efter ett vackert snöfall som sveper in världen med sin bomullsmjuka kappa. Där under känns det rofyllt. Kram igen.

Svar: Tack Fina vännen <3 för dina ord och din omtanke <3 jag vet ju innerst inne att det är en process men har ibland så svårt att bara stanna i allt som sliter och gör ont inuti ...längtar efter denna mjuka bomullskappa som du beskriver så fint ..att bli insvept i stillhet och mjukhet och bara vila i stillhet och frid <3 jag vet ju att det kommer och att jag inte kan skynda på hur mycket jag än försöker <3 Tack för buset och glädjen ..tar det med mig inombords <3 Varm kram och KÄRLEK tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

Kommentera här: