Min kreativitet har äntligen kommit tillbaka och jag har fått så fin respons ..Är såå Glad och Tacksam !!

Min kreativitet har varit i stort sett avstängd hela hösten och jag har saknat den sååå mycket ..Jag har saknat att vakna på morgonen och känna att idag blir det en målar dag ..en underbar fantastiskt skön målar dag men den känslan har inte infunnit sig och det går inte att tvinga fram kreativitet för mig ...
 
Jag vet att det är cancern och allt som varit före den som orsakat detta, jag har ju också en utmattnings syndrom diagnos med inslag av PSTD i botten  ...
min kropp har behövt all kraft för att ta hand om det som sker i kroppen ..den har behövt fokusera all kraft för att överhuvudtaget komma upp på morgonen och göra de dagliga sysslorna ...därför vart jag så otroligt glad när jag kände för ett tag sedan att mitt inre liksom vaknade till och ville måla :)
 
Jag hämtade en trumma i min lilla butik ( som normalt är öppen när jag har kurser och evenemang på gården ) och tog fram mina färger och började måla och det bara flöt på några timmar sedan fick jag vila och så höll det på några dagar och sen var trumman färdig och den blev så fantastiskt bra ..blev så nöjd ..så himla nöjd både för att trumman vart så fin men också av känslan av att äntligen få måla igen ..att få känna den fantastiska känslan när penseln rör sig som en svävande fjäder över underlaget ...så GLAD ..så Tacksam ..vet att allt jag går igenom och har gått igenom i mitt liv också har något positivt med sig och jag känner nu så starkt att måleriet kommer mer och mer ...
 
Min nymålade trumma i sitt rätta element ..utomhus i den vackra vintern ! 
 
Är också så Glad och Tacksam för den fina respons jag har fått av så många människor när jag lade ut bild och text på denna trumma på face book igår så många som hjälpt mig att dela inlägget <3  ..just nu har över 5 000 människor sett mitt inlägg ...jag är alldeles överväldigad faktiskt ! 
 
Min senaste "resa" med cancern har fört mig närmare mig själv och utvecklat mitt konstnärsskap ! 
Jag är ju fortfarande inte färdig med denna resa så jag är mycket nyfiken på vart den skall föra mig rent konstnärligt när det börjar så här bra just nu ...
Trots att jag har långt kvar på denna resa så har nu en ny slag tillit infunnit sig ..Jag vet i mitt hjärta att min konst kommer vara en stor del av mitt liv när friskheten infinner sig fullt ut i min kropp ! 
 
Tidigare målad trumma , ett beställningsarbete ! 

Har också en stor lärdom i att inte skynda på min "resa" nu när det känns så bra utan låta "resan" få ta den tid den behöver men just nu tillåter jag mig att njuta fullt ut en stund <3 
med Kärlek Cecilia 
 
p.s Min nymålade trumma vart såld inom två timmar sedan jag lagt ut den på face book ...TACK TACK TACK Livet som gav mig min gåva att kunna måla på detta vis ....
Ännu ett beställningsarbete ...

Kommentarer:

1 Gretty:

Du är SÅ fantastisk ❤️ Ha det gott o massor av Styrke Kramar från mej till dej du finaste ❤️

Svar: Tack fina DU <3 Ha de gott du med <3 är så glad för din skull ..det är underbart att vara KÄR <3 Kram
Rosenstjerna

2 Birgitta Prästings:

Hej! Så oerhört vackra trummor du gör. Dom är verkligen magiska. Kul att du är i gång med detta trots allt. Har läst din blogg pga att jag själv hamnade i detta under hösten. Det är ju en oerhörd chock att få denna diagnosen helt plötsligt. Är nu opererad och strålad. Och känner att jag har lämnat det bakom mig. Men fått med mig så många viktiga lärdomar som jag inte kunnat få på annat sätt. Så jag är faktiskt tacksam hur konstigt det än kan låta. Men man måste nog få lite perspektiv innan detta händer och det kommer du också att få! Kram från Birgitta

Svar: Tack så mycket <3 ja då förstår du mig precis vad jag går igenom ! Jag känner också att jag så småningom kommer att vara Tacksam för den "resa" men jag är inte där ännu ...men det kommer när det är dags , det går inte att skynda på ! Önskar dig en fin och frisk framtid kära "bröstsyster" Varm kram och Tack för dina ord
Rosenstjerna

3 Louise Sandström:

Hej Cecilia!
Jag läser nu allt det fina Du skriver och är helt överväldigad över så MODIG och DUKTIG Du är!
Du har något som inte är förunnat alla människor på vår jord!
Undrar om det är möjligt att få beställa en vacker trumma och vad den kostar?
Kram, tankar till Dig!

Svar: Åh Tack för dina fina ord <3 blir mycket glad av det du skriver <3 Jag tycker faktiskt själv att jag är Modig men jag känner också så tydligt att det är viktigt för mig att dela med mig av min resa då det förhoppningsvis kanske kan hjälpa någon annan :) Du får gärna beställa en trumma :) jag tar mellan 2 300:- och typ 2 800:- beroende på hur lång tid det tar att måla den...hör gärna av dig via mejl isåfall : [email protected] är adressen ! Varm kram tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

Kommentera här: