Dagen efter workshop ( Cancerdagbok 5 okt. )

Som jag skrev i senast dagboksinlägget så skulle jag anordna en stor workshop hemma på gården helgen efter jag fått min cancer besked och så vart det också ! 
Jag tog på mig min duktighets kostym och anordnade en perfekt dag för dem som hyrt kursgården ! 

Jag fixade en jättegod vegetarsisk lunch , fika och en perfekt mysig atmosfär för alla deltagare inklusive mig själv och jag spelade min roll perfekt , tror ingen kunde förstå att jag hade fått ett cancerbesked några dagar tidigare ! 
Men när dagen var slut och alla åkt hem så kom tårarna ..det jobbigaste under dagen hade varit att inte tala om för dem vänner som var med ..att hålla masken och vara "som vanligt" 
Tårarna ville aldrig sluta rinna och jag kände också att nu börjar det ..nu börjar min cancer resa på allvar !
Dagen efter så talade jag om för mina "vänner " om vad som hänt ..Jag hade ju redan bestämt att jag skulle vara öppen med detta så efter att jag talat med de närmaste så gjorde jag ett inlägg på face book där jag talade om hur läget var ! 
Du kan se inlägget nedanför bilden ....
 
 

Kära vänner 
Livet har åter talat allvar med mig ...Jag har fått bröstcancer ...Jag lyssnar när livet talar allvarligt med mig så jag kommer att ge mig själv den tid jag behöver i detta ...ordet cancer är så laddat men Jag är inte rädd , Jag är mycket ödmjuk inför min kloka kropp som talar om för mig vad jag behöver och just nu behöver jag gå i ide inför vintern ..jag går in i en bubbla av Kärlek och Ljus för att läka och hela på mitt vis 
Vet att allt har en mening ...Vet i djupet av mitt hjärta att allt kommer att bli bra och när jag kommer ut ur mitt ide kommer solen att värma min kind och livet kommer inte att behöva tala så allvarligt med mig igen ...Jag kommer att spegla mig i vattnet och se den Vackra Hela Cecilia som det är tänkt att jag ska vara 

Är så fylld av Kärlek och Tacksamhet nu när jag skriver detta ...tänk vilka fantastiska varelser vi är ..och som vi så ofta glömmer bort ....kroppen talar till oss men vi är dåliga på att lyssna men nu lyssnar jag verkligen med hela mitt väsen  ....jag kommer bara vara på face book sporadiskt ..vill Du mig något är du välkommen att mejla mig på min nya mejl : [email protected] ..är öppen för frågor ... Frid kära medvandrare  med Kärlek Cecilia

Detta inlägg gjordes 9 okt. och mycket har hänt sedan dess förstås ! 


Kommentera här: