Cancerdagbok 9 nov. Inställd operation ! ...Skaldjur och Allergichock ..

Nu händer det grejor minsann ...kroppen lever sitt eget liv ! 
Jag berättade i förra inlägget att jag var nervös inför operationen och inte kände mig riktigt redo samt att min son Emil skulle komma i helgen och vi skulle äta skaldjur och det gjorde vi verkligen ...han hade med sig hummer , kungskrabba , rökta räkor , havskräftor och massa goda såser ! 
 
 
 
 
Vi njöt verkligen av maten och en flaska mousserat vin därtill , jag älskar verkligen båda dessa saker ! 
Det som nu hände var att sent på lördag kväll fick jag så ont i magen och fick springa på toa..till slut både spydde jag och hade diarre ...ingen annan kände något utan det var bara jag som var så dålig och det vart inte bättre på söndagen så på måndag morgon ringde jag vårdcentralen och de tyckte att jag skulle komma dit , vilket jag gjorde men innan jag åkte så duschade jag och då såg jag att hela kroppen var full med nässelutslag ! Jag har aldrig tidigare varit känslig mot skaldjur så det var mycket märkligt ! 
 
 
Väl nere på vårdcentralen så konstaterade läkaren att jag fått någon slags allergichock och abslout inte skulle orka med någon operation på två veckor detta besked skapade verkligen dubbla känslor i mig ..en del andades ut och tänkte - oh va skönt nu har jag två veckor till på mig innan operation , och den andra delen tyckte att det var mycket onödigt eftersom jag var inställd på operation ! 

 
Jag åkte allafall hem från vårdcentralen och hade en laddning kortison med mig som jag skulle äta i 10 dagar ... ( vilket jag inte gjorde ) ...vart bättre redan efter ett par dagar . 
Fick en ny operationstid 25 nov. alltså om två veckor och då har det gått åtta veckor sedan jag fick mitt cancer besked ! ....
 
 

Kommentarer:

1 Tina Lennholm:

Gillar för att du fått umgås med din son, haft mysigt och att livet gav dig denna väg istället just nu för stunden.

Ogillar så klart att du får allergichock.

Kram Tina

Svar: Ja jag hann ju njuta ordentligt innan allergin kom och allt har ju en mening <3 Kram till dig Tina
Rosenstjerna

Kommentera här: