Cancerdagbok 2 dec. Vattenläcka och Den långa väntan på svar ...

En vecka har gått sedan min bröstcanceroperation ...
När vi kom hem så upptäckte vi en vattenläcka på gården så det var akutbråttom med detta ..att få någon som kollade och lagade läckan snarast innan det vart minusgrader och marken skulle frysa .
Så här låg jag nu i soffan , nyopererad och vattnet avstängt i hela huset ..nice ...
En vän hjälpte till med att fixa en grävare och en rörmokare och efter tre dagar var detta lagat och det kostade inte gratis direkt , mycket passande när man inte har ett öre över men men nu ska jag inte vara bitter ! 
 
Ty de första dagarna mådde jag riktigt bra trots vattenläcka och ont i såret men sedan hände något i kroppen , jag vart helt slut , både fysiskt och mentalt och kände oron omfamna mig ..oron för vad jag ska få för svar om tumören , om vad det är för sort , om den har spridit sig som metastaser i lungor ,lever eller skelett vilket är det vanligaste området i kroppen som börstcancer gärna sprider sig till ..
Känner att ångesten åter börjar komma smygande ...vill inte må såhär ..vill inte ha denna väntan ..vill inte vara i den sitution som jag är i nu men jag har inget val det är bara att gilla läget även om det smärtar både utom och inom mig ...
 
Jag ska träffa kirurgen och få min "dom" 14 dec....det känns som en evighet tills detta datum kommer .
Det är adventstid nu och det närmar sig jul , egentligen gillar jag inte julen , det är så många måsten och denna jul blir speciell på många vis , orkar inte , vill inte tänka framåt ...
 
 

Kommentera här: