Cirkeln sluts ... "någon" viskar ..

Snart är det ett år sedan jag fick min cancer diagnos ...tänk vad fort tiden går ! 
Just nu mår jag ganska okej , cancern är under kontroll känns det som för mig allafall , ska till onkologen nästa vecka få se vad han säger när jag inte äter hormontabletterna , kommer inte ihåg om jag skrivit om detta men jag har allafall inte ätit dessa Tamoxifen piller som skulle förebygga återfall av cancer .
 
Eftersom min kropp redan är så påverkad av giftstruman så vill jag inte ge den mera medicin utan jag bestämde mig för att låta bli dessa hormoner , är övertygad om att jag inte kommer att få något åerfall ( vill allafall kunna känna så ) och gör det för det mesta förutom de stunder då jag dippar totalt då tror jag att jag har cancer i hela kroppen ...och detta är välinge konstigt kanske , tror rädslan delvis alltid kommer att finnas där men att man lär sig leva med den . 
 
Men nog om detta nu , det som jag skulle berätta var att när jag hade fått min cancer diagnos gick jag till en favoritplats i skogen ( en av mina favvoplatser ) 
En gammal cirkelformation av stenar som säkert har användts till ceremonier eller ritualer tidigare , nu brukar jag använda den för mina egna ceremonier och meditationer m.m 
 
Min kraftplats Cirkeln ! 
 
 Min älskade hund Cita är förstås med !
 
Så när jag fått min cancerdiagnos gick jag förstås dig och bad om hjälp att klara detta ...att jag skulle överleva cancern och detta har jag ju gjort , hittils allafall .
Jag lade dit en fin sten som jag hittat i skogen , jag placerade den på den stora mittenstenen. 
 
" Den vita stenen "
 
För några dagar sedan gick jag dit igen för att be , denna gången för att min giftstruma ska bli bättre och jag ska börja må bra igen ...har haft några ritktigt dåliga dagar sista veckan så därför var behovet stort ..
När jag åter kom till denna plats så ser jag att "min" sten ligger kvar och jag vart så glad och tacksam så tårarna börjar sakta rinna ..jag ber min bön om bättring och går sedan hem ,stenen får förstås ligga kvar till nästa gång ! 
 
Lägger tillbaka min fina sten med blåbärsfläckiga fingrar . 
 
På vägen hem hittar jag jättemycket kantareller och känner att sinnet känns lättare och kroppen inte lika trött .
 
 Skogens guld .
 
Dagen efter denna händelse plockar jag fram mina målar grejor och börjar måla på en trumma igen , denna gången är det en trumma till mig ...en mycket speciell trumma med så mycket kraft i sig ..en transformations trumma ...känns som denna trumma sätter punkt för min "transformationsresa" ...eller den kommer åtminstone att vara till stor hjälp för mig att komma ut i ljuset igen ...på andra sidan om allt som varit och jag är helt övertygad om att även giftstruman kommer att ge med sig så småningom ...
 
Motivet på min Transformationstrumma växer fram .
 
Cirkeln sluts och allt blir som det ska ...fast ännu bättre ..
Så Gud hör bön ...
Änglarna hör bön ..
Moder Jord hör bön ..
 
 
 
Jag ber från mitt hjärta och "någon" viskar till mig ...
Allt kommer att bli bra ...snart ...
 
Ljuset finns därborta ..synligt ..och snart är jag där .

Kommentarer:

1 Sibylla Helsdotter Gagner:

<3 äLSKAR DIG VÄNNEN FÖR ATT DU ÄR DU OCH FÖR DIN STYRKA... DIN KLOKHET... DIN VISDOM.... DITT MOD .... DIN KRAFTFULLHET..... DIN KVINNLIGHET.... SOM BÄR PÅ ALL DEN MYSTISKA VISDOMMEN Å DEN KVINNLIGA KRAFTEN.... MÅNGA KRAMAR TILL DIG VÄNNEN Å JAG VET ATT DU TAR DIG IGENOM ALLT DETTA Å MER DÄRTILL FÖR DU ÄR BARA KÄRLEK... <3

Svar: Fina fina Sibylla vännen <3 Tack för dessa vackra ord ...Tack för dina kramar
Du värmer mitt hjärta och håller om min själ ....Älskar dig med kära vännen <3
KÄRLEK till DIG <3 <3 <3
Rosenstjerna

2 Lotta Skoglund:

Låt ljus och kärlek strömma igenom dig och låt Moder Jords kraft bli din återvunna kraft ! 🙏❤️💕

Svar: Tack vackra vännen <3 Blir glad och varm i hjärtat av dina fina ord !
Kramar <3 <3 <3
Rosenstjerna

3 Maria:

Vilka vackra och magiska platser!
Många kramar till Dig! <3 <3 <3

Svar: Tack vännen <3 Ja mycket vackra platser har jag hittat på mina vandringar i skogen :)
många kramar tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

Kommentera här: