Cancerdagbok 29 dec. Strålning eller inte det är frågan ....

Julen har passerat , vi valde att ha en mycket lugn jul utan så många besök här hemma ..i vanliga fall brukar vi ha en hel del barn och barnbarn härhemma under julen men denna julen valde vi att fira i lugnet med bara närmaste familjen .
Julen är en högtid med mycket traditioner och måsten och jag måste erkänna att det var så skönt att hålla på att laga julmat och fixa och dona som jag brukar ...så denna julen vart annorlunda på många vis men det som var mest framträdande var förstås min "cancer resa" och den ev. strålningen somm skall komma , jag läser mycket och funderar på hur JAG vill ha det ,jag vet ju att läkarna rekommenderar strålning och det är ett svårt beslut att fatta , ska jag hoppa över strålning och vilka risker medför detta ...kommer cancern tillbaka om jag inte tar strålning ? kommer strålningen att dra ner mitt mående ytterligare ? vilket är egentligen bäst ?
 
En sak är alla fall säker , jag kommer att lyssna på mig själv och göra det som känns bäst för MIG och inte vad någon annan säger att jag skall göra ! 
 
Idag skulle jag egentligen varit hos onkologen för att prata om och bestämma datum för min strålning men jag har tackat nej till detta besök p.g.a att jag ännu inte känner mig säker på mitt beslut samt att min kropp just nu är mycket trött och sliten ! 
 
Förslaget för min strålning var att jag skulle strålas varje dag mån. - fre. i tre eller fem veckor , bara det sliter ju mycket på kroppen plus att strålningen också tär mycket på immunförsvaret och detta är ju redan mycket svagt .
Strålningen tar ju död på de friska cellerna också .....
 
Fick denna vackra bukett av en lika vacker kvinna <3 Tacksam 
 
Så jag funderar ett tag till , väntar på en ny tid hos onkologen och hoppas när den dagen kommer att jag ska ha mitt beslut klart ! 
 
Allt känns dock fortfarande mycket overkligt , att jag överhuvud taget har haft en cancertumör ...den är ju borta nu ...kan det inte bara få vara så ..jag blundar och låtsas att jag aldrig haft cancer och att jag inte behöver ta ställning till strålning eller inte men tyvärr kan man ju inte göra så ...
 
Var rädd om er därute man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet ...så Lev ditt Liv så bra som du bara kan <3 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Härlig blogg!

Svar: Tack <3
Rosenstjerna

Kommentera här: