Mitt konstnärskap och Tavlan HOPE

Som det står i beskrivningen av vem jag är så står det att jag är kosntnär och det som jag mest sysslar med är vad jag kallar kanaliserat måleri ...Jag målar inget motiv utan jag "kopplar" upp mig mot Mitt inre ..Mitt Högre Jag ...Änglarna ja man kan kalla det vad man vill men det funkar så att jag tar fram en målarduk och alla mina färger , tänder ett ljus och ber sedan om att jag ska få hjälp att måla och så får jag det ...Jag är i ett slags meditations tillstånd när jag målar och det finns inte en endast tanke ...Händerna väljer de färger som ska vara sedan formar motivet sig själv ! Det är helt underbar att måla på detta vis ...tid och rum försvinner och jag kan måla hur länge som helst oftas målar jag tills motivet är klart och då är det mycket sännande att se vad som finns på duken ! 
 
Ca. två veckor innan jag fick min cancer diagnos målade jag en mycket speciell tavla ..den var rosa och mycket mjuk i sin utstrålning och jag var så full med Kärlek när jag målade ...när jag sen fick min diagnos så förstod jag , min kropp visste redan att jag hade cancer i kroppen och om du tittar noga på tavlan så ser du en kvinna inuti en bubbla ...och kvinnan är Jag eller hon kan vara vem som helst också som behöver en skyddande bubbla ! 
Därför fick tavlan namnet HOPE för att den ger mig hopp att orka vidare att klara av denna "resa" 
 
 
Tavlan har också gått till tryck , brukar göra så med dem tavlor som jag tycker mycket om ...så om du vill ha en egen HOPE tavla att hänga på väggen eller ge bort till någon som behöver Hopp så kan du höra av dig ..den finns i A3 och A5 storlek till mycket förmånligt pris ! :) 
 
 
Ljus ..Kärlek ..Tillit ...Tro och Hopp är dem ord som följer mig nu <3 <3 <3 
Kram på er ! 

Kommentera här: