Dagen efter beskedet ( 30 sept. )

Dagen efter brukar man kalla dagen efter en rejäl "fylla" ...Dagen idag är dagen efter cancer beskedet och det är 30 sept. , det är en vacker höst dag men inne i mig är det kaos , allt känns bara så overkligt , jag känner mig ju frisk hur kan jag ha cancer ? känner mig avtrubbad ..har redan berättat för mina nära familjemedlemmar och tårar har gråtits men nu är det bara tomt... Jag tar en morgonpromenad med hunden det är en så vacker morgon vi går längst min älskade Älv , det ligger en vacker morgondimma i luften och diserna smeker marken ! Jag kan faktiskt njuta av stillheten trots allt ...Jag brukar alltid gå ner till Älven när jag behöver ro i kropp och själ och det funkar även detta gången ! Det infinner sig en slags ro i kroppen ....
Som jag sa så följer min älskade hund Cita med mig på mina promenader ..hon är en fantastik hund , hon ger mig kraft glädje , energi och kärlek ..Hon fullkomligt sprudlar av energi och hon älskar att promenera nej hon promenerar inte hon springer fram i ett glädjerus av att bara vara i stundens äventyr , jag har mycket att lära av henne !
Jag går hemåt och något i mig har vaknat ...Krigaren har vaknat ..Jag ska klara även denna "resa" Jag ska klara detta tillsammans med min älskade familj och min hund som hjälper mig att fina glädje mitt i allt jobbigt ...stegen känns något lättare när jag går hemåt ....

Kommentera här: