Provsvaren efter sköldkörteloperationen har äntligen kommit ....

Nu är det fem veckor sedan jag opererade bort min sköldkörtel ....Fem veckor som bara fösvunnit i vila och återhämtning eller jag har försökt att vila mig såklart men det är inte alltid lätt med vardagen som rullar på som vanligt med födelsedagar och vinterkräksjuka ....
 
 
Jag har hunnit med båda under dessa veckor , ja inte att fylla år . Den som fyllt år ät min minsta "unge" Lova som fyllde 12 år 27 feb. , vi har ju ganska stor familj och alla ville vara med och fira så då kom jag på den geniala ideen att köpa familjepizza och detta fungerade utmärkt ! 
 
 
 
 
En vecka efter födelsedagen var det dags för kräksjuka , först Lova och sedan jag och detta var verkligen inte roligt med en hals som var relativt nyopererad ...men man hade liksom inge val än att härda ut .
 
 
När detta hade ebbat ut så var det dags för återbesök hos kirurgen , för att se hur operatioenen hade gått och få svar på från patologen på min sköldkörtel och bisköldkörtel . Samt också prata om hur jag mådde vilket är sådär ...tror jag har för hög dos Levaxin men se det trodde inte läkaren vilket resluterade i att jag nu skall remmiteras till endokrina mottagnigen igen .
 
Det känns så tröttsamt ibland när läkarna inte vill lyssna fullt ut på patienten ! 
Är det någon som känner sin kropp bäst så är det väl jag själv eller hur ? ! 
 
 
 
 
Jag fick allafall positivt besked efter analysen av mina organ , sköldkörtlen var inflammerad och slut som artist så det kändes bra att den opererades bort då det inte var något mer att göra den "alternativa vägen " och det kändes bra för mig att höra eftersom jag verkligen har försökt med allt för att läka mig själv ! 
 
Svaret på bisköldkörtlen var även detta positivt , det var ingen cancer eller något annat farligt bara en ofarligt "tumör" Yippi va skönt nu kan jag släppa detta och fokusera fullt ut på återhämtningen utan oro för annat . Förstår nu att jag nog har varit lite oroligt allafall och jag förstår också att en operation sliter mer på kroppen än vad jag jag trodde ...det tar lång tid att åerhämta sig efter operatioenen och också läng tid för kroppen att förstå att den inte länge har någon sköldkörtel och sedan annpassa sig efter detta på flera olika plan ....
 
 
 
Kroppen är verkligen fantastisk det är bara Jag som ibland har för bråttom och vill för mycket men det blir nog så när man har varit "sjuk" på olika vis en längre tid ...man vill liksom bara vara frisk <3 
 
Så vare sig du är frisk eller sjuk ...ta vara på Ditt Liv och Lev det Liv du önskar ...Varje dag ty du vet inte hur länge du har Livet <3 <3 <3
 
 
Med Kärlek Cecilia 

Kommentera här: