Internationella Kvinnodagen och Firandet av min egen dag som Rosenmåne

Idag är det 8 mars och Internationella kvinnodagen !
 
Det är också en dag då jag firar att jag fick mitt namn Rosenmåne godkänt av PRV precis på denna dag för två år sedan !
Vilken känns som mycket längre sedan än två år och det har hänt så mycket under dessa två år och det är kanske därför som det känns som mycket längre sedan . Jag trivs verkligen med mitt namn och det känns som JAG i alla delar av mig själv , att ha sitt alldeles egna namn känns otroligt viktigt för mig ....
 
Jag kommer ihåg den dagen då jag bestämde mig för att byta ! I många år hade jag burit min exmans efternamn trots att vi varit skilda och många år och jag hade verkligen funderat på att byta men inte kommit till skott liksom och det som verkligen gav mig en spark i baken var att jag fick cancer . När jag fick beskeden om cancer kom tanken ....
 
Man kan Dö av cancer och om jag dör så vill jag inte att det ska stå min exmans namn på gravstenen utan mitt eget ! Så då tog jag tag i saken på riktigt och när jag väl bestämt mig så kom också namnet till mig ...det namn som min själ ville ge mig och det var namnet Rosenmåne och jag har älskat det från första stund . Jag skickade in en ansökan till PRV då man ej får ta ett namn som någon annan heter om det inte är ett släktnamn och tro det eller ej så var Rosenmåne ledigt !
 
 
 
Ett människoliv väntar i LivModern ....den Stora Moder av Liv. 
 
 
Har också gåvan att få vara mormor sedan tre månader , till en liten människa som min dotter har burit i sin LivModer och livet går vidare från Moder till Moder ...
 
 
 
så återigen idag Firar Jag Livet ...Livet som Moder ...Kvinna....Människa ....Livet som Rosenmåne
 
 
Häng med och fira Livet med mig ....Fira Livet inom Dig ....Fira Livet som människa och var rädd om det Liv du har!
 
 
 
Med Kärlek Cecilia ROSENMÅNE <3
 

Kommentarer:

1 Krister:

Det märkliga är att de flesta feministiska grupper och organisationer själva är så dåliga på jämställdhet. Se tex F! styrelse eller riksdagslista... En kollaps i dubbelmoral
kan man kalla det.

Svar: Jag är inte direkt insatt i deras sätt att agera så jag väljer att inte uttala mig,,,, Önskar dig en fin dag !
Rosenstjerna

2 Anonym:

All kärlek, helande & lycka underbart vackra människa💖👍

Svar: Tack så mycket Vackra Anonyma människa <3 Kram och Kärlek till Dig <3
Rosenstjerna

3 Anonym:

All kärlek, helande & lycka underbart vackra människa💖👍

Svar: Tack så mycket till dig vackra anonyma vän <3 <3 <3
Rosenstjerna

Kommentera här: