Tiden går och cirkeln sluts !

Tänk vad fort tiden går , är så längesedan jag skrev och det har pockat på länge att jag ska skriva igen och nu är det äntligen dags .......
Rubriken lyder ...Cirkeln sluts och vilken cirkel är det då som sluts ? 
Det är detta som det skall berättas om i detta inlägg .
 
 
För ett litet tag sedan var det exakt fem år sedan min djupa "resa" började , denna resa med både sjukdomar och stressrelaterade symptom så som djup ångest och hjärnstress.
 
Du som möter mig idag kan nog aldrig gissa vad jag har gått igenom de senaste fem åren , skulle någon annan berätta om min "resa" som sin egen skulle jag tycka att det är ett mirakel att jag är där jag är idag och livet är ju ett mirakel med alla dess lärdomar .
Somliga har djupa lärdomar att göra ....
 
Som sagt min resa började för fem år sedan med en svår ögonsjukdom som nästan gjorde mig blind på ett öga och som också gjorde att jag hamnade på sjukhus i två veckor i mörker . 

Detta mörker som också kröp sig på inombords , detta mörker som jag sedan brutalt slängdes ner i likt det mörkaste mörker som kan finnas hos en människa , du som själv har levt med svår ångest vet precis vad jag menar . 
 
 
Detta mörker som också gjorde att min kropp försvagades och immunförsvaret gick ned på noll ....som orsakade svåra sjukdomar som följd... dessa sjukdomar som gjorde att jag var tvungen att stanna upp i livet och våga känna vad som pågick inombords ....
 
 
 
Dessa sjukdomar som inte var någon vanlig förkylning nej för mig behövdes det rejäla sjukddomar för att jag skulle stanna upp ... sjukdomar så som cancer , giftstruma ,borrelia , fibro ... för att inte tala om de känslomässiga "sjukdomarna" PSTD, utmattning , depression , ångest , sömnstörningar och lite annat....
 
 
 
Detta mörker som fullkomligt tog tog över hela min kropp stundtals , I detta mörker kom sådant upp som var begravt sedan länge sådant som jag behövde känna och sörja för att kunna släppa så såren kunde läkas . 
 
De sår som nu faktiskt nästan är helt läkta .... De sår som jag plåstrat om med Kärlek till mig själv och allt som är inom mig ...De sår som var så öppna och skrek efter uppmärksamhet och Jag lyssnade ...Jag lyssnade verkligen på djupet och gav mig själv tillåtelse att känna allt som behövde kännas ...Jag gav mig själv tillåtelse att gråta de tårar som behövde gråtas ...att skrika ut min frustration i den mörka natten ....att ge utlopp för den ilska som bott i mig i så många år ... Jag gav mig själv tillåtelse att få finnas som den människa jag är och var född till att vara .. Jag gav mig själv tillåtelse till att vandra i min sanning för att bli Fri från det som stoppat mig från att vara Jag ......
 
 
 
Denna resa som har tagit mig fem år att göra börjar nu komma till sitt slut så cirkeln kan slutas och Jag kan vandra mitt liv i frihet och sanning som den vackra människa jag är .
Jag tänker inte längre krympa mig ...Jag tänker vara JAG i varje liten del av mig ...
 
Jag är JAG och kommer så att förbli så länge vägen vandras i detta livet .
Jag har tagit tillbaka mig själv .
Jag har slutit fred med mig själv så friden kan få fylla mig och lugnet får bygga bo i mitt bröst .
Jag har gett mig själv Fri och Friheten ger mig vingar att flyga precis så högt som jag själv önskar. 
 
Jag ÄR 
 
Jag väljer nu mig själv och jag väljer just nu att ge mig den vila som jag så väl behöver ...min fysiska kropp är trött och sliten och även om själen jublar av glädje så behöver jag lyssna på kroppen en stund till och ge den vilan som den så väl behöver . 
 
 
Tack kroppen för att du burit mig genom dessa fem år av djup transformation .
Tack Livet för att du hållit mig vid liv trots allt som varit .
Tack Kärleken som omfamnat mig så denna resa har varit möjlig att genomföra .
Tack Ljuset som alltid vinner över mörkret . 
 
 
 
Jag är Cecilia Rosenmåne och ärren jag bär inombords är läkta sår som har fått den uppmärksamhet som dem behövde för att kunna läkas och jag tackar mig själv för mitt mod och min tillit för att Våga göra denna resa ....denna resa som har fört mig hem till mig själv till ....Hem mitt sanna JAG . 
 
Cirkeln sluts och jag är Hemma ....Hemma i mig själv .
med Kärlek Cecilia Rosenmåne 
 
 
 
 

Kommentera här: