Nytt prov vid mammografin

I veckan ( vecka 39 ) efter svetthyddan är det åter dags att åka till sjukhuset för att ta ett nytt foto på mammografin samt träffa läkare ! Jag är ganska lugn när vi åker dit , min älskade man Lasse är med ...men ju närmare vi kommer sjukhuset ju mer orolig börjar jag bli . Väl framme så får vi sitta i ett speciellt väntrum och efter en stund blir vi inkallade två sköterskor tar emot oss och ska ta flera bilder innan jag ska få träffa läkaren , undrar varför det är två stycken ? oron virvlar som tusen fjärilar i magen ! Det tar bilder från flera håll på höger bröst där dem sett något underligt på bilden , efter detta får jag gå in i ett annat rum och lägga mig på en brits och vänta på läkaren , fortfarande är det två sköterskor i rummet...nu börjar jag bli rädd , riktigt rädd som tur är har jag min man med mig men också ett rosenkvartshjärta i fickan , detta hjärta kommer att följa med mig på denna resa ska det vis sig senare .... Läkaren kommer och hälsar och säger att han ska ta ultraljud på bröstet så han börjar köra med denna manicken runt runt tills han stannar och säger att här är det ..vad då frågar jag ? tyvärr kan jag inte säga annat än att det är en förändring som inte skall vara där så jag måste även ta ett cellprov , då kommer mina tårar , de rinner sakta nedför mina kinder och jag är så rädd . Han sticker in en lång nål i mitt bröst och det gör ont när han rör nålen runt runt för att kunna få kunna suga upp en liten del av "knölen" efter en stund är det klart , nu får du klä på dig säger en av sköterskorna så ska jag följa dig till ett annat rum där du ska få träffa en speciell bröstsköterska . Tillsammans går vi genom korridoren till ett annat rum där " Anna" väntar på oss , allt känns så overkligt och jag är fortfarande rädd . Jag och Lasse får slå oss ner i på varsin stol och det finns pappersnäsdukar på bordet , det blir så gott som tyst det är bara mina tårar som jag tycker hörs högt i rummet ...Anna säger att nu är prover tagna och du kommer att få komma hit till Bröstmottagningen och få ditt provsvar vare sig det är positivt eller negativt , jag frågar om hon tror att det är cancer men hon kan inte säga det , hon säger att det lika gärna kan vara en fettknöl ( men blir jag lugnare av det ..nej ..) Jag får hennes visitkort och jag får ringa om jag undrar över något annars är det bara och vänta på kallelse för återbesök som beräknas ta mellan en till två veckor . Vi åker hem , tomma på känslor både Lasse och jag ..nu kommer långa dagar av väntan men intet är som väntas tider sägs det ju ...

Kommentarer:

1 Gretty:

Tack fina Cecilia för att du delar med dej av din resa 💞💞💞 Kramar i massor o hälsa Lova o Lasse 🙏🏻

Svar: Tack vännen min <3 Jag hälsar till dem <3 Massa kramar tillbaka
Rosenstjerna

2 Gunilla Thomsson:

Du beskriver så fint dina känslor under denna svåra händelse. Det griper tag i mig. Det känns nästan som om man är med dig där. Du är en underbar berättare, min vän <3 <3 <3

Svar: Tack vännen <3 blir glad av dina ord <3
Rosenstjerna

3 Maria:

Tack för att du delar med dig av det du går igenom! Du skriver väldigt bra!
Många kramar till Dig!

Svar: Så roligt att du tycker det :) Ja det känns viktigt att dela med mig av min "resa" och jag blir glad att du tycker om det jag skriver ! Många kramar tillbaka <3
Rosenstjerna

Kommentera här: