Min cancer resa börjar ...med svetthydda !

Det börjar bli dags att se tillbaka på hur allt började , hur och när min "cancerresa" började ta form , vill gärna dela med mig av detta , för min skull men också för er andra , ni som själva kanske bär på denna diagnos eller är anhörig till någon som gör det !
Det är absolut inte lätt att göra denna resa och jag hjälper samtidigt mig själv att bearbeta detta genom att jag skriver här på bloggen men jag skriver också egna anteckningar som jag behåller för mig själv ...kanske det blir en bok så småningom , vem vet ...

Tisdag den 15:e sept. var jag på an helt vanlig mammografi , har varit på det många gånger och aldrig varit orolig och det var jag inte denna gången heller , förväntar mig att som vanligt få ett brev hem efter ett par veckor där det står att allt är bra men så vart det inte denna gången ...
I helgen som kommer alltså 19-20 sept. ska jag på svetthydda och längtar verkligen dit , jag packar och gör klart inför att åka bort över helgen . På lördagmorgon innan jag ska åka hämtar jag posten som jag glömde att göra på fredagen och där finns ett brev från mammografin och bara jag ser brevet så vet jag ....
Jag vet att någon inte är som det ska , hjärtat bultar när jag öppnar brevet är där står att något har blivit fel vid mammografin och att jag måste komma tillbaka och göra om bilderna och att jag också då ska träffa en läkare och besöket ska ta ca. en timme !
Och det första jag tänker på att jag allafall ska åka på hyddan och inte berätta för Lasse om brevet men det första jag gör när jag stiger in i vårt hus är förstås att berätta för honom ...hur skulle jag kunna hålla detta för mig själv ? !

Jag gråter , han gråter , rädslan kramar mitt hjärta ...i detta kaos inombords bestämmer jag mig allafall för att åka på svetthyddan , jag har ju längtat så efter denna helg och jag tror det kommer bli bra för mig så jag åker ...med tårar rinnande hela vägen i bilen så kör jag vägen fram , lyssnar på musik och tankarna far igenom huvudet ..bröstcancer , jag som aldrig har varit rädd för cancer och nu har jag det kanske själv ..känner att jag kommer att bryta ihop när jag kommer fram till mina vänner som också skall medverka vid hyddan , det är en mycket god vän och fin människa som håller i helgen så jag vet att mycket kärlek och empati finns att hämta om jag behöver !

Jag kommer fram men jag säger inget , jag bestämmer mig för att bara vara Cecilia hela helgen och inte vara hon som det är synd om . Det blir en helt underbar helg precis som jag trodde och jag kan åka hem med förnyad kraft och energi , fylld med fina möten och kärlek och jag bestämmer mig på vägen hem att detta ska jag klara vad som än händer ....

Kommentarer:

1 Anonym:

<3 <3 <3

Svar: Tack <3 <3 <3
Rosenstjerna

2 Monica Augustsson:

<3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
Rosenstjerna

3 mia:

All kärlek och styrka till dig Cicci . Vet att du tar dig igenom det här. Du är stark och har starka krafter omkring dig nu <3 <3 . Kramar

Svar: Tack fina Du för de uppmuntrande orden ! Jo jag är ju stark och har många som är med mig , både jordbor och Änglar <3 Kram
Rosenstjerna

4 Maria:

Så bra skrivet! Kram

Svar: Tack vännen <3 Kram och Stort Tack för din hälsning som kom med posten idag <3 Vart sååå glad :)
Rosenstjerna

5 Gun:

<3 <3 <3 Styrke-kramar och kärlek i massor till dig från mig <3 <3 <3 <3

Svar: Tack kära vännen <3 <3 <3 Kram tillbaka
Rosenstjerna

6 Camilla Hosenfeld:

Kära Cecilia! Fantastiska jordgudinna! Du klarar detta - jag känner det i mitt hjärta! Älskar dig ❤️❤️❤️

Svar: Kära Camilla min vän <3 Tack för det du känner i ditt hjärta ...jag litar helt och fullt på det och jag vet samma sak i mitt hjärta också <3 Älskar dig med <3
Rosenstjerna

7 Anna eleonora Eriksson:

Ja livet ger och livet tar och så ger det igen så att alla vi med någon eller några sjukdomar kan leva som vi känner oss och som de vi är.Stolta glada och fina.

Svar: Ja så är det , Livet ger och Livet tar och efter regn kommer solsken och oj vad solen ska skina på oss då vi går fram genom livet ...Stolta , glada , fina och FRIA <3
Rosenstjerna

8 Lollo Wige:

Vackraste vän och Rosenstjärna! <3
Tack för nåden att få vandra tillsammans med Dig, här nere på Moder Jord i tiden just nu! <3

Svar: Oh Tack fina vännen min <3 det är ömsesidigt ska du veta <3 Tack för Dig <3 Love
Rosenstjerna

9 Sibylla Helsdotter Gagner:

<3 Love you.... Du vackra och kärleksfulla själ... <3 Kramar <3

Svar: <3 Love you to...Fina vännen <3 Kramar tillbaka till dig <3
Rosenstjerna

10 Grethel:

Kära du, jag skickar tacksamhet o kärlek till dej, krya på dej o ha nu en riktigt God Jul ! kramar om !

Svar: Tack fina vännen <3 Ha en fin jul du med <3 Kram
Rosenstjerna

Kommentera här: